Magyarország autós szempontból még nem Közép-Európa, a Honda a nálunk is kínálja a csak Észtországban, Finnországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában, Oroszországban, Romániában, Törökországban és Ukrajnában árult négyajtós Civicet. Kipróbáltuk a City nagy testvérét, amely az ötajtóssal ellentétben nem Angliában, hanem Törökországban készül.
Az ötajtós mellett itthon is bemutatott négyajtós változat a Civic kilencedik generációját képviseli. Szinte az egész beltér egy műszerfal, hatalmas a középkonzol, de kétségkívül a Hondától megszokott látványos és innovatív. Az öthüvelykes információs kijelző két részből áll. A főbb műszerek a kormány felett foglalnak helyet, míg a másodlagos kijelző az alsó részre, a kormánykeréken át is jól látható területre került. A vezető jobb oldalán az audiorendszer és a légkondicionáló gombjait összefogó információs zóna található. A műszerfal különféle területeit az anyaghasználat is elkülöníti egymástól – közös bennük, hogy kopog mind.
Minden Civic szedánhoz alapáron jár az indításgátló, a távirányítós központi zár, a multifunkciós kijelző (i-MID), a négy elektromos ablak, az elektronikusan állítható, fűthető külső tükörpár, az MP3-lejátszó csatlakozója, a légkondicionáló, a sebességtartó automatika (tempomat), a bőrkormány, a parkolást segítő szenzorok tolatókamerával, valamint a fényszórómosó és esőérzékelős ablaktörlő.
Az új Civic szedán nem csak technikailag fejlődött, utastere is tágasabb lett. A pakolórekeszek immáron 105 liternyi holmit képesek befogadni, ugyanakkor elöl és hátul is jelentősen nőt a váll-, valamint a csípőtér. Az újratervezett első ülés magassága a korábbinál nagyobb tartományban változtatható, magasságában és távolságában is állítható a kormánykerék. A négyajtós Civic teljes értékű helyet kínál mind az öt utas számára, sík padlólemeze révén a középen ülő lába is kényelmesen elfér. A 60/40 arányban dönthető hátsó üléstámla lehajtásával a 440 literes csomagtartó befogadóképessége tovább növelhető, ám szája a szedánokhoz hasonlóan szűk.
Két benzinmotor közül választhatnak a vásárlók. Az 1,6 literes egység legnagyobb teljesítménye 92 kW (125 LE/6000 fordilat/perc), maximális forgatónyomatéka 152 Nm 4300-as percenkénti főtengelyfordulatnál. A manuális váltóval felszerelt verzió 9,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, végsebessége pedig 200 kilométer/óra. Az 1,6-os erőforrás öt-, az 1,8-asok hatfokozatú manuális váltót kapnak, de a nagyobb erőforrással elérhető az ötfokozatú automatikus nyomatékelosztó is, melyet kormánykapcsolók segítségével, szekvenciálisan is kapcsolhatnak a sofőrök.
Az 1,8-as motor legnagyobb teljesítménye 104 kW (142 LE/6500 fordulat/perc), maximális forgatónyomatéka pedig 174 Nm 4300-as fordulatszámnál. A hatfokozatú manuális váltóval kínált kivitel 8,7 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, legnagyobb sebessége 200 kilométer/óra. Hangtalan és elég erős a mindennapokhoz. Meglepett, hogy búcsút mondhatunk a hibrid Civicnek, Magyarországon és Európában sem kaphatjuk többé a korábban legolcsóbb hibridként ismert négyajtóst. Igaz, a Honda továbbra is kínál hibrideket: Jazz, Insight, CR-Z, de négyajtós hibridje nem lesz.
A Civic minden változatához alapáron jár az eco assist és az econ üzemmód-szabályozó. Előbbi - a pillanatnyi fogyasztás függvényében - folyamatosan változtatja a műszerfal háttérvilágításnak színét (zöldről kékre), ezzel segítve a pilótát a takarékos vezetésben. Az üzemmód-szabályozó az autó beállításait igazítja a gazdaságos üzemhez, elősegítve a fogyasztás csökkentését. A rendszer befolyásolja a gázreakciókat, a légkondicionáló működését, illetve - az automatikus váltóval kínált modelleknél - a váltások esedékességét.
A sebességfüggő elektromos kormányszervó (EPS) könnyebb, mint a hagyományos hidraulikus rendszerek, és nem a motor erejét vonja el, ezáltal jótékony hatással van a fogyasztásra. A rásegítés - sebesség függvényében - változó ereje segíti a pilótát, hogy erőlködés nélkül tekerhesse a kormányt alacsony sebességnél, és precízen irányíthasson nagy tempónál.
Az autó úttartása, menetkomfortja, hangszigetelése kiváló, futóművét, kormányzását, fékeit sem érheti panasz. A felfüggesztés elöl MacPherson, hátul multi-link rendszerű, mindkettőt stabilizátor rúd teszi erősebbé. Az előző generációhoz viszonyítva az új futómű még hatékonyabban nyeli el az ütéseket, és kevésbé engedi bedőlni a karosszériát. A menetstabilizáló (VSA) legújabb generációja érzékeli a tapadásvesztést, és külön-külön fékezi a kereket. A rendszer együttműködik az elektromos kormányszervóval is, lehetővé téve, hogy a pilóta a megfelelő kormánymozdulatokkal irányíthassa autót. A VSA tevékenységét blokkolásgátló és fékasszisztens egészíti ki. Ha a szenzorok úgy érzékelik, hogy sofőr vészfékezni akar, a fékasszisztens azonnal közbelép, és a teljes fékerőt mozgósítja a féktáv minimalizálásának érdekében.
A négyajtós Honda Civic alapára 1,6 literes motorral 5,249 millió forint, az 1,8-as alapmodell ára 5,549 millió forint, az automatikus váltóval szerelt csúcsmodell ára 6,249 milliótól indul.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.