Honda Jazz teszt: lányoknak, asszonyoknak
Sokan frászt kaptak – a konkurencia tart tőle, a vásárlók álmodoznak róla -, amint bemutatkozott az autópiacon a megújult Honda Jazz. A kisautók királynője visszatért: aranyos, praktikus, dinamikus, szexis, takarékos és persze nagyon drága.
© Autómenedzser |
0 - 50 000 kilométer
1. Renault Clio III (96,5 % - komolyabb meghibásodás nélkül)
2. Toyota Aygo (94,4)
3. Mazda 2 (94,1)
4. Mitsubishi Colt (92,5)
5. Ford Fiesta/Fusion (90,8)
...
Suzuki Swift (55,1) (a legrosszabb eredmény a kateegóriájában)
50 000 - 100 000 kilométer
1. Mazda 2 (83,8)
2. Honda Jazz (83,2)
3. Mitsubishi Colt (80,2)
4. Ford Fiesta/Fusion (77,2)
5. smart forfour (76,5)
...
Fiat Seicento (43,0)
100 000 - 150 000 kilométer
1. Audi A2 (63,7)
2. Toyota Yaris (62,3)
3. Ford Fiesta/ Fusion (61,3)
4. Seat Ibiza/Cordoba (59,2)
5. Skoda Fabia (57,0)
...
Fiat Seicento (31,4)
Ez meg egy korábbi TÜV-felmérés, amiben a Jazz szépen szerepelt.
Meghibásodási statisztika, 2008, 2-3 éves autók (átlag: 4,8 százalék)
1. Mazda 3 | 1,20 % |
2. Mazda 2 | 1,40 % |
3. VW Golf/Bora | 2,20 % |
Ford Fusion | 2,20 % |
5. Honda Jazz | 2,30 % |
Meghibásodási statisztika, 2008, 4-5 éves autók (átlagban 8,9 százalék)
1. Porsche 911 | 2,80 % |
2. Honda Jazz | 2,90 % |
3. Subaru Legacy | 3,40 % |
4. Porsche Boxster | 3,60 % |
5. BMW 7 | 3,90 % |
Van miért izgulniuk tehát a Hondánál, az új Jazz-zel szemben magasak az elvárások. Itt volt az ideje az érkezésnek. Szinte a teljes kisautós játszótér megújult, a Jazz már túlkorosnak számított a homokozóban.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Hogy ne fájjon a fejünk a benzinkútnál, a fedélzeti számítógép a műszerfalon jelzi, az optimális kapcsolás idejét és irányát, ha hallgatunk rá, olcsóbban járunk. A kétszáz kilométeres városi tesztelésből 6,4 literes átlaggal jöttünk száz kilométerenként.
© Autómenedzser |
Ami rossz a legkisebb hazai Hondában: száz kilométer/óra sebesség fölött elviselhetetlen a menetzaj, így inkább városi autóként lesz sikeres. A 100 lovas egynégyes motor jól mozgatja a Jazzt, hamar felpörög, kár, hogy csak ötsebességes. Robotizált váltót is rendelhetünk hozzá, az iShift felára 300 ezer forint.
© Autómenedzser |
B. Cs.
Autómenedzser
Műszaki adatok
Honda Jazz 1,4 Elegance | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1339 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 100/6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 127/4800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2495 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3900/1695/1525 |
Csomagtér | 399 liter |
Saját tömeg (kg) | 1000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 182 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 11,4 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 6,5 |
Országúti | 4,7 |
Vegyes | 5,4 |
Tesztfogyasztás | 6,4 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 128 |
ÁRA | 3,649 millió forint |