Teszt: valóban olyan jó a Honda Civic, amilyen drága?
Furcsa, űrsikló alakja ellenére a Hondás kasztból nem utálják ki a legújabb civiceseket. Sőt, az alfásokhoz és a minisekhez hasonlóan néha még köszönnek is nekik.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
A kormány formája rendhagyó, jó fogású, a váltó csattogós, merev, de pontos. Az autó úttartása kiváló, futóműve kemény, rossz úton ráz, a kormányzás direkt, enyhén túlkormányzottságra hajlamos az ötajtós.
© Autómenedzser |
A látvány mellett hasznosságokat is felfedezhetünk az új műszerfalon, a kormány köré került számos kapcsoló, a váltási pontot a fedélzeti számítógép jelzi, sőt egy ökométer mutatja, mennyire gazdaságosan vezetünk. Bár egy sportos vérű járműben ülünk, a takarékosság ragályos és megtanítható. Így a többnyire városban, elővárosban megtett négyszáz kilométer során 6,75 liter benzint fogyasztott a Civic 100 kilométerenként.
© Autómenedzser |
Az autó formavilága a nyílhegy és a kardél mitikus, archaikus szimbólumrendszerét vegyíti az ultramodern technikával. A lámpák, a kilincsek, a tükörbe integrált irányjelzők szinte feldöfik a többi közlekedőt.
Jó benne ülni, kényelmes hátul is, csak nagyon magas embereknek lehet kín. A kilátás nem annyira akadálytalan, a fűthető, elektronikusan állítható és behajtható külső tükrök jól szolgálnak, ám a hátsó szélvédő furcsa kialakítása révén esőben, hóban vagy a koszos autóból lehetetlen kilátni. Nem tudjuk, milyen autó jön mögöttünk, emiatt nem is idegeskedünk a lehúzódással. Tolatáskor nagy segítség a parkolóradar, csak halkan és elég későn jelez. Szerencsére a műszerfalon képi értesítést is kapunk az esetleges akadályokról.
Példás az autó biztonsága, minden biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet, a műszerfalon egy hibajelzőn pontosan látjuk ki a bűnös. Furcsa, hogy az autó gombnyomásra indul, mégis be kell dugnunk a lyukba a slusszkulcsot és rá kell adnunk a gyújtást.
© Autómenedzser |
Csomagtartója méretes, még egy szabvány szánkó is befért. Erénye, hogy alacsonyan van a küszöb, így könnyedén megpakolhatjuk. Az ülések okos megoldással egy mozdulattal a padló síkjába dönthetők.
B. Cs.
Autómenedzser
Műszaki adatok
Honda Civic 1,4 Sport | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1339 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 100/6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 127/4800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2620 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4255/1765/1460 |
Csomagtér | 456 liter |
Saját tömeg (kg) | 1200 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 177 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 13,0 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 7,3 |
Országúti | 5,0 |
Vegyes | 5,9 |
Tesztfogyasztás | 6,75 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 135 |
ÁRA | 4,599 millió forint |