Autó MTI 2011. december. 20. 12:53

Ötmilliónál több kocsit ad el idén a VW

A Volkswagen az idén átlépi az ötmilliós küszöböt a VW márka értékesítésekben - írja az Automobilwoche szaklap kedden megjelent száma.

"Az idén első alkalommal adunk el több mint ötmillió Volkswagent és üzleti eredményünk is rekordszintre emelkedik" - idézi a lap a konszern vezérigazgatója, Martin Winterkorn egy zártkörű drezdai vezetőségi konferencián elhangzott beszédét. November végéig a konszern 4,69 millió VW márkájú autót értékesített, ami 12,4 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyihoz képest.

A Volkswagen konszern az összes hozzá tartozó márkából 8 milliós értékesítési célt tűzött ki maga elé az idei évre. "A legjobb úton haladunk a cél elérése felé" - jelentette ki a konszern értékesítési igazgatója, Christian Klingler még az elmúlt héten. A Volkswagen 2018-ig 10 millióra tervezi növelni eladásait, megszerezve ezzel a világ legnagyobb autógyártója rangját.

AP

A lap értesülése szerint a Martin Winterkorn új piacok megnyitásáról beszélt a zártkörű találkozón, egyebek között Délkelet-Ázsiát, a Közel-Keletet, Indiát és Oroszországot említette meg, valamint bejelentette, hogy az elkövetkező néhány évben több mint 30 ezer munkahelyet teremtenek Európában.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.