Autó Biró Csongor 2011. december. 18. 22:09

Melyik az év tesztautója? - sportautók

Tizenkét vadító szépség járt nálunk 2011-ben, mindegyik valódi élményautó, ezek közül most önök választják ki azt, amely a kategóriát képviseli majd a döntőben. Ezekre az autókra lehet szavazni: Mazda MX-5, BMW 640i, VW Eos, Nissan 370Z Roadster, Fiat 500C, Audi RS 3, Peugeot RCZ, Mazda RX-8, Audi A5/S5, Opel Astra GTC, Audi RS 5, Ariel Atom.

Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettetnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lesz az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavaz. Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehet majd szavazni. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe került autókra pedig tíz napon át.

A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot. Idén eddig a döntőbe három Opel - a Corsa, az Astra és az Ampera -, a Seat Alhambra, a Dacia Duster, valamint a BMW 7 került be.

Szavazni az Autómenedzser.hu autós portálon lehet.

Sportautók/kabriók
Mazda MX-5
Asszony, vagy kabrió?

bcs

Az autók között a Mazda MX-5 magányos szamuráj, amolyan rónin, de nem azzá lett, hanem született rónin. Örök magányra ítéltetett. Ura nincs, uralkodni nem lehet fölötte. Hajtani, repíteni, azt igen, de ha netán megpróbálnák megszelídíteni, utolsó csepp véréig harcolni fog.

BMW 640i
Farkasember tangában

bcs

Valami megmagyarázhatatlan történik egy BMW volánja mögött: alig észrevehetően az ember apránként átalakul, és más lénnyé változik. Ez a transzformáció meglehetősen gyorsan lejátszódik az új csúcskabrió kényelmes ülésén.

VW Eos
Tengerszag és rigófütty

bcs

Sós tengerszag marja a szemem, éles madárfütty fészkeli be magát az agyamba, de az autó zaját nem hallom. Nyitva a tető, a kocsi dízel, de csak benzinesre emlékeztető surrogás hallatszik, ha teljesen lehalkítom a zenét. De a kabrió hangos muzsikával az igazi, még akkor is, ha borzalmas zenéket csal elő a rádió.

Nissan 370Z Roadster
Durva, mint a börtönszex

bcs

Igazi szép ajándék az élettől: ragyogó indián nyár, 328 lovas V6-as által megszólaltatott dörrenők, tető nélküli eszeveszett száguldás. Ha ezt írom, úgy tűnik, túléltem. A Nissan sportautó ikonját nem lehet megunni, de jobb nem túlbonyolítani, még férfiszerelem lesz belőle.

Fiat 500C
Pöttöm Panna

bcs

Bár minden ízében modern autó a Fiat 500 kabrió, a kispolszkis emlékektől nem szabadulok. A kéthengeres kis turbós motor hangja az, ami felkorbácsolja a nosztalgiát. Azon tanított meg a feleségem autót vezetni. Nem ment könnyen, és az nem a polák hibája volt. Az emlékek számlájára írom, hogy kedveltem a tesztautó fulladásos hörgését, amely pörgetve szép motorhanggá alakul át. Ha szingli lennék, fiatal és bohó, talán meg is venném magamnak.

Audi RS 3
Győri veszedelem

bcs

Öthengeres, 340 lóerős turbómotor, 250 kilométer/órás végsebesség, 4,6 másodperces százas sprint, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó, quattro összkerékhajtás, 19 hüvelykes keréktárcsák. Mindez egy magyar autóban, az első győri kompakt járműben. A technikai adatok letaglózóak, az autó vezetése megdöbbentő, felejthetetlen élmény. Brutális teljesítményéhez elképesztő ár társul, Győr új büszkeségének alapára 16 millió forint fölötti.

Peugeot RCZ
Egy Porschét sem bámulnak megy így

bcs

Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.

Mazda RX-8
Jubileumi élménybomba

bcs

Mi az: sportkocsi, két perc alatt megszokja az ember, kupés félszerzetségét mindenütt kedvesen megmosolyogják, 9 ezres fordulatig húzatható, miközben még pakolni is lehet bele? Igen, ez a Mazda RX-8. Nekrológ következik.

Audi A5/S5
Lehet ismét élvezkedni

bcs

Sosem dől el, hogy melyik énem kerekedik felül a másikon: az ördögi kacajjal üzemelő gépállat, amely 17 literes átlaggal adja vissza a 333 lovas Audi S5-öst, vagy a lucernás mezőn bazsarózsát gyűjtő állatvédő, aki inkább izzad, mintsem 1 grammal is növelje ökológiai lábnyomát. A ráncfelvarrott Audi A5 kupé, kabrió és ötajtós kupé formájában kínálta fel számunkra végleteit.

Opel Astra GTC
Tartsd az úton, haver!

bcs

Szép az Astra kupé, egyetlen lemeze, egyetlen domborulata sem egyezik az ötajtós, vagy a kombi alapmodellel. Tervezői azt a feladatot kapták, hogy álmodják meg a legszebb Astrát. Sikerült, ám ettől még nem sportautó az Opel Astra GTC.

Audi RS 5
Durvább mint az R8?

bcs

Egy év kihagyás után ismét beülhettem az Audi fenevadjaiba. Ezúttal az 525 lovas Audi R8 V10 és a 450 lovas Audi RS 5 tette tiszteletét a Hungaroringen.

Ariel Atom
Út a pokolba

Illyés Szabolcs

Sosem gondoltuk, hogy már a Földön bepillanthatunk a túlvilági élet mindkét oldalára: az Atommal a Mennyet, de a Pokol minden bugyrát is megjártuk.

Hirdetés
hvg360 Arató László (EUrologus) 2024. december. 02. 09:36

Sok jóra nem számíthat a magyar kormány az új Európai Bizottságtól

A régi lendülettel veszi elő a magyar ügyeket a decemberben hivatalba lépő testület A pénzbefagyasztásokkal kapcsolatos eljárások szigorodnak és bővülnek, nem lesz változás az EU migrációs, vagy zöldpolitikájában, és továbbra is napirenden marad a szerződésmódosítások ügye, amely többek között a vétójog eltörlését tartalmazza. Közben a kormány politikai súlya látványosan csökken.