Az első részletes mintaszámítások alapján ötszörös díjkülönbségre is volt példa a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) jövő évi díjaiban. A piac három részre szakadt: hat biztosító folytatta az árharcot, hárman emelték áraikat, a többi társaság pedig vagy szinten tartotta, vagy csak a számára vonzó korcsoportban csökkentette tarifáit - közölte a netrisk.hu alkusz.
Összességében az Allianz mellett a Signal és az Aegon szinte változatlan árszintet kínál, az Union és az Astra korcsoportonként és lakóhelyenként eltérő irányba mozdult, míg a K&H, a Generali és az MKB drágábban adja a kötelező biztosítást. A CIG, mint új szereplő, csak a céges flottaszerződéseket szeretné megszerezni tarifái alapján.
Az idei kampány potenciális nyertesei a KÖBE, a Wabard, a Genertel és a Posta Biztosító, amelyek átlagosan 20-30 százalékkal kínálnak kedvezőbb díjakat a múlt évi kampányhoz képest. A nagyobb társaságok közül az Uniqa és a Groupama szállt be agresszíven az árversenybe. Az, hogy az ügyfelek milyen egyéb szempontok alapján döntenek, csak kedden derül ki, amikor az internetes alkuszoknál élesben is elindul a szerződéskötés.
Például egy 25 éves budapesti férfi, 1.6-os Golffal és B1 fokozatban a KÖBE-nél 30.660, az Unionnál 44.395, míg a legdrágább Signal biztosítónál 156.980 forintért kötheti meg a jövő évi kgfb-jét. Egy 45 éves, szintén fővárosi, B1 fokozatú férfi az 1.4-es Opel Astrájára 19 ezer és 45 ezer forint között választhat a biztosítók közül.
A PBA alkusz arra hívja fel a figyelmet, hogy néhány biztosítónál - optimális személyi feltételek között - a 30 százalékos baleseti adó "kigazdálkodható" a jövő évi díjból.