Idén a Magyarországon értékesített új személygépkocsik 70 százalékát cégek vásárolták, ennek egynegyede a flottába tartozó kocsi, 30 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest - közölte a Lombard Lízing csoport.
A teljes új gépjármű finanszírozási piacon belül is jelentősen nőtt a flotta-finanszírozás aránya, és immár eléri a 40 százalékot. Már nem csak a nagy nemzetközi cégek veszik igénybe a flottakezelést, hanem a magyar kis- és közepes méretű vállalkozások is.
Amíg Nyugat-Európában akár a 70 százalékot is meghaladja a vállalati gépjárművek penetrációja, ez az arány Magyarországon nem éri el a 10 százalékot. A magyar piacon a tipikus flotta ügyfél 50-60 autóval, a kisebb cégek 15-20, a nagyok viszont 150-200 autóval rendelkeznek.
A finanszírozóknál elérhető konstrukciók 30 és 150 autó esetén is hasonlóak, így a vállalkozások a csökkenő adminisztratív terhek, a tervezhető költségek, illetve az üzemeltetési kockázatoktól való szabadulás miatt választják a flotta bérletet - áll a közleményben.