A BMW autói kívül-belül sportosak, motorjaik teljesítménye szintén elismerésre méltó. A politikából tudjuk: nem elég becsületesnek lenni, annak is kell látszani. Vajon elég csupán sportosnak látszani? Mit tudnak az utcai bömösök a profi pályán? Az Autómenedzser.hu utánajárt.
Szép V8-as morgással, nem techno zenével köszöntik a Melk melletti vezetéstechnikai pályán megjelent kelet-európai újságírókat a prezentáción. Látszik, érződik, hogy ez a fejtágítás más, mint a többi: ezúttal nem arról akarnak meggyőzni a lelkes PR-esek, hogy immáron rózsaszínű kormánnyal is kapható az új modell, netán egy forradalmian új technológiának köszönhetően három lóerővel többet hoztak ki az 1,3-as dízelmotorból. Ó nem! Itt adrenalinra, füstölgő gumikra és a piros tartományig pörgő motorokra kell készülni.
És valóban. A BMW egyik mottója „sheer driving pleasur” (nagyjából: „csak a vegytiszta vezetési élmény”) beigazolódni látszik: tucatnyi autó parkol egymás hegyén-hátán a versenypálya mentén, és mindegyik nagyon agresszívnak tűnik. Nem véletlenül. Ezek mindegyike ugyanis valamilyen BMW performance-kiegészítőt kapott. Volt autó, amelyet csak optikai tuning-alkatrészekkel szereltek fel, például karbonvisszapillantóval, légterelővel, netán speciális, még a könnyebbnél is könnyebb könnyűfém-felnikkel, másoknak azonban a belterébe és a műszaki megoldásaiba is belepiszkáltak. Akadt olyan kocsi, amelyikben a kormányt cserélték ki alcantara borítású, oldalsó gombokkal ellátott volánra, mások felhúzott motort, az egyébként is kiemelkedő munkát végző fékek teljesítményét meghaladó sportféket, vagy sportfutóművet kaptak.
A cikk folytatásában X5-ös, X6-os, 1-es, 3-as BMW-ről és sok vad Miniről lesz szó.