Autó 2011. május. 18. 00:09

Rejtélyes gázzal működő autót tesztel az Audi

Vezető pozícióra törekszik az Audi a környezetkímélő autózás területén: a négykarikás márka a teljes egészében szén-dioxid-mentes közlekedést kívánja megvalósítani, ráadásul közvetlenül szerepet vállalnak az ehhez választott üzemanyag, az e-gáz előállításában – derült ki azon a workshopon, amelyet stílszerűen Hamburgban, Európa idei zöld fővárosában tartottak.

Balanced mobility, azaz kiegyensúlyozott mobilitás: ez a mottója az ingolstadti gyártó programjának, amely három évvel ezelőtt intenzív kutatásokkal vette kezdetét, s mostanában jut el a megvalósítás fázisába. A hamburgi eseményen egyértelműen megerősítést nyert, hogy a négykarikások az új technológiában látják a jövőt: bár a koncepció gázalapú, a kidolgozott folyamatnak köszönhetően a gázüzemű modellek mellett üzemanyaghoz jutnak az elektromos- és az üzemanyagcellás járművek is.

Audi
„Partnereivel együtt az Audi rátalált egy olyan metódusra, amelynek köszönhetően elérhető közelségbe kerül a szén-dioxid-semleges mobilitás” – mondta Michael Dick, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja. „Technológiánknak megvan a potenciálja ahhoz, hogy új irányt adjon a megújuló energiaforrások kiterjesztéséről szóló tárgyalásoknak. Mi magunk vagyunk a kezdeményezők, s az elektromos mobilitás mellé egy olyan, hasonlóan környezetbarát koncepciót vonultatunk fel, amely megfelelő hosszú távokra is.”

Ahogyan arra a fejlesztési igazgató is utalt, a gyártó rendkívül komoly partnerek, igazi specialisták bevonásával dolgozik: a projektben fontos szerepet vállalt a Solar Fuel nevű cég, a Centre for Solar Energy and Hydrogen Research, a szélenergia szakértőjének számító Fraunhofer intézet, valamint az EWE Energie is.

Mint a Prototyp múzeumban tartott előadássorozaton kiderült, a projekt mérföldkőnek számít, mivel az Audi a világ első olyan autógyártója lesz, amely nem külső beszállítótól szerzett zöld energiával képzeli el a jövőt, hanem saját maga állítja elő a technológia alapjának számító e-gázt.


A rejtélyes gáz valójában mesterséges metán, amelyet környezetbarát módon állítanak elő: a szélerőművekben keletkező elektromosság révén elektrolízissel a vízből hidrogént nyernek, amelyet magas hőmérsékleten és nyomáson szén-dioxiddal vegyítenek, így a Sabatier-folyamat során metángáz jön létre.

A teljes cikk az Autómenedzser.hu autós portálon olvasható.
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.