Vezető pozícióra törekszik az Audi a környezetkímélő autózás területén: a négykarikás márka a teljes egészében szén-dioxid-mentes közlekedést kívánja megvalósítani, ráadásul közvetlenül szerepet vállalnak az ehhez választott üzemanyag, az e-gáz előállításában – derült ki azon a workshopon, amelyet stílszerűen Hamburgban, Európa idei zöld fővárosában tartottak.
Balanced mobility, azaz kiegyensúlyozott mobilitás: ez a mottója az ingolstadti gyártó programjának, amely három évvel ezelőtt intenzív kutatásokkal vette kezdetét, s mostanában jut el a megvalósítás fázisába. A hamburgi eseményen egyértelműen megerősítést nyert, hogy a négykarikások az új technológiában látják a jövőt: bár a koncepció gázalapú, a kidolgozott folyamatnak köszönhetően a gázüzemű modellek mellett üzemanyaghoz jutnak az elektromos- és az üzemanyagcellás járművek is.
Ahogyan arra a fejlesztési igazgató is utalt, a gyártó rendkívül komoly partnerek, igazi specialisták bevonásával dolgozik: a projektben fontos szerepet vállalt a Solar Fuel nevű cég, a Centre for Solar Energy and Hydrogen Research, a szélenergia szakértőjének számító Fraunhofer intézet, valamint az EWE Energie is.
Mint a Prototyp múzeumban tartott előadássorozaton kiderült, a projekt mérföldkőnek számít, mivel az Audi a világ első olyan autógyártója lesz, amely nem külső beszállítótól szerzett zöld energiával képzeli el a jövőt, hanem saját maga állítja elő a technológia alapjának számító e-gázt.
A rejtélyes gáz valójában mesterséges metán, amelyet környezetbarát módon állítanak elő: a szélerőművekben keletkező elektromosság révén elektrolízissel a vízből hidrogént nyernek, amelyet magas hőmérsékleten és nyomáson szén-dioxiddal vegyítenek, így a Sabatier-folyamat során metángáz jön létre.
A teljes cikk az Autómenedzser.hu autós portálon olvasható.