Mit tegyünk, ha az autónk elakadt a hóban?
Ha az autót vastag hóréteg veszi körül, először is ellenőrizzük, hogy a kipufogó teljesen szabad-e, különben a motor...
Ha az autót vastag hóréteg veszi körül, először is ellenőrizzük, hogy a kipufogó teljesen szabad-e, különben a motor lehalhat. A sérült kipufogó rendszeren keresztül járó motornál mérges gázok szivároghatnak az utastérbe.
Az autóról és az autó körül a körülményekhez képest távolítsuk el a havat. Csak ezután indítsuk be az autót. Ha az autóban van ESP, első körben kapcsoljuk ki, mivel a rendszer a kipörgő kerekeknél a kerékfordulatszámot extrém módon lefojtaná. Ezután óvatos gázadással próbáljunk meg elindulni, az első kerekek lehetőleg álljanak egyenesen, és a legjobb, ha kettesben próbálkozunk. Ha ez nem működik, az első kerék meghajtású autóknál érdemes a kormányt eltekerni, előfordulhat, hogy valamelyik irányban a talaj nem annyira csúszós.
Ha ez sem segít, még van egy lehetőségünk: a hintázás. A gyors egymás utáni előre és hátra menetbe kapcsolás segítségével nagyobb hókupacokon is át lehet gördülni. Közben különösen ügyeljünk az óvatos gázadásra, különben a kuplung láthatja kárát.
Kíméletesebb, ha más trükkökhöz folyamodunk. Ehhez azonban szálljunk ki az autóból. Ha van egy lapát vagy egy hegyes tárgy az autóban, meg próbálhatjuk a meghajtott kerekekről eltávolítania a havat/jeget, hogy visszanyerje a tapadását. Jobb megoldás lehet, ha sót vagy homokot szórunk a kerekek elé. Ideális esetben mindig kell(ene), hogy legyen egy zacskóval az autó csomagtartójában. Papírkarton, fedelek vagy macskaalom is jó segítség lehet a szükségben. Ha egyik sincs kéznél, az autó környékén heverő bot, falevélkupac vagy az autószőnyeg is megteszi. Számoljunk vele, hogy az utóbbi az akció után használhatatlanná válik. Legyünk óvatosak, mert az alkalmi segédeszközök gázadáskor kirepülhetnek a kerék alól, és sérülést okozhatnak.