2010. június. 01. 06:27 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. június. 03. 12:34 Autó

Jaguar XJ menetpróba: a nagymacska felordított

Szemből a Jaguar új stílusjegyeit viseli, hátulról erősen Bentley-s és citroenes, de minden ízében minőségi az új XJ.

Szemből a Jaguar új stílusjegyeit viseli, hátulról erősen Bentley-s és citroenes, de minden ízében minőségi az új XJ. Finom vonalai a beltérben is izgalmasak, a hátsó helykínálat azonban nem győzött meg, egy Skoda Superbben nagyobb a lábtér. Igaz, a hórihorgas vezetők számára hosszított tengelytávval is kínálja az XJ-t az indiai kézbe került brit gyártó. 

Az Ian Callum által vezetett Jaguar dizájn stúdió első teljes egészében önálló terméke a 2006-ban bemutatott új XK sorozat volt. Ezt követte az XF kupészerű formája, amely ötvözi a sportkocsik stílusát és teljesítményét a luxusautók kifinomultságával, felszereltségével és belső terével. A Jaguar XJ immár több mint 40 éve a Jaguar zászlóshajója, megadatott neki az, ami autók között csak nagyon kevés modellnek adatik meg: igazi ikonná tudott válni. Bár a Jaguar XJ az előző hét generáció során külső megjelenésében viszonylag keveset változott, műszaki tartalmában, felszereltségében mindig is megfelelt az adott kor legmagasabb szintű elvárásainak. 

Sok kép a galériában!
am

Az XJ-be a Jaguar legkorszerűbb, leghatékonyabb erőforrásai kerültek. A motorpaletta csúcsán az 510 lóerő teljesítményű, 625 Nm nyomatékot leadó kompresszoros feltöltésű 5 literes benzines motor áll a kompromisszumok nélküli autózás szerelmeseinek. E motorral mindössze 4,9 másodperc szükséges álló helyzetből a 100 kilométer/óra sebesség eléréséhez. A közvetlen befecskendezésű 5 literes benzinmotor legnagyobb teljesítménye 385 lóerő, a kezdeti kellemes brummogás után teli gázzal igazi vadállat módjára üvölt. Az XJ elérhető a nemrég bemutatott, szekvenciális turbófeltöltővel működő 275 lovas háromliteres V6 dízel erőforrással is.

Az XF-ben korábban általunk is kipróbált automatikus váltó választógörgője teljesen egyedi, csak Jaguarban látni ezt a megoldást, az XJ-ben is a start gomb megnyomásával emelkedik ki a középkonzol meghosszabbításából, a sport fokozat bekapcsolásához kissé le kell nyomni.

am

A futómű kellemesen csillapít, nagy tempónál és éles kanyarban, szlalom közben is fekszi az utat az XJ, a hátsó tengely kitörését éber és okos menetstabilizáló elektronika felügyeli. Fékei baromi erősek, az övelőfeszítők beszögeznek az ülésbe, az XJ biztonsága biztató, vezetéssegítő rendszerek garmada támogatja a sofőr munkáját. 

Az utasfülkében csak finom bőrrel, nemes fával és kellemes tapintású könnyűfémmel találkozunk, jó végigsimítani a teljesen bőrözött műszerfalon, amelynek középső dísze egy kékben pompázó analóg óra.



A vezetői információs rendszer lelke a 12,3 hüvelykes virtuális műszerfal, melynek képe, információtartalma alkalmazkodik a vezetőhöz és a körülményekhez. A kormányról vezérelve úgy érezzük, nem is egy autóban, hanem egy hatalmas szórakoztató rendszer vezérlőfülkéjében ülünk, első benyomásaink alapján kissé túlzásba vitték a testreszabható funkciók számát.  A középkonzolon található nagyméretű, 8 hüvelykes érintőképernyő intuitív módon biztosítja a különböző funkciók gyors és kényelmes vezérlését. E kijelző rendelhető akár dual-view rendszerrel is, mely biztosítja, hogy a gépkocsi vezetője és első utasa egyidőben más-más képet nézhessen ugyanazon a képernyőn. Az új Jaguar XJ opcionális 1200 Watt teljesítményű Bowers & Wilkins audiorendszere a legjobb minőségű otthoni rendszerekkel is vállalja a versenyt.

A Jaguar XJ (3,0 V6 dízel) belépő ára 79 865 euró (plusz 1,466 millió forint regisztrációs adó), az ötliteres V8-assal szerelt nagymacskáért 100 535 eurót (plusz 3,2 millió forint regadó) kérnek el, a hosszított tengelytávú 510 lovas csúcsváltozat (5,0 V8 Kompressor Supersport) alapára 145 975 euró (plusz 3,2 millió forint regadó). 

B. Cs. 


[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

am

Jaguar XJ 5,0/XJ 5,0 Kompressor Supersport LWB

MOTOR

 

Hengerűrtartalom (cm3)

5000

Környezetvédelmi besorolás

Euro 4

Max. teljesítmény lóerő

385 lóerő 6500-as fordulaton
510 lóerő 6000-6500-as fordulaton

Max. nyomaték: Nm

515 Nm 3500-as fordulaton
625 Nm 2500-5500-as fordulaton

MÉRETEK

 

Tengelytáv (mm)

3032/3157

Hosszúság/szélesség/magasság (mm)

5122/1877/1448
5247/1877/1448

Fordulókör (m)

12,3/12,7

Csomagtér (l)

520

Saját tömeg (kg) /megengedett össztömeg

1755/1915

Üzemanyagtartály térfogata (l)

82

 

 

MENETTELJESÍTMÉNYEK

 

Végsebesség (km/h)

250

Gyorsulás 0-100 km/h (mp)

5,7/4,9

FOGYASZTÁS (l/100 km)

 

Városi

17/18,3

Országúti

8,2/8,7

Vegyes

11,4/12,1

Tesztfogyasztás

n.a.

CO2 kibocsátás (g/km)

264/289

ÁRA

100 535 eurótól
145 975 eurótól
(osztrák árak)

 

 

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.