Seat Exeo ST teszt: jutányos Audi
Az első sokkon már túl vagyunk, nagy örömmel teszteltük az Exeo négyajtós változatát korábban.
Az első sokkon már túl vagyunk, nagy örömmel teszteltük az Exeo négyajtós változatát korábban. A kombi nagyobb durranás, hisz egy kombinak mindig sokkal több értelme van. Egy csomagtérrel több. Nos, az Exeo 442 literes puttonya nem az a menjünk a teszkóba és vegyünk egy hűtőgépet típus. Sokkal inkább üzleti és családi kombi, minden befér, mi lényeges, de málházásra nem alkalmas. Térfogata a limuzinnál kisebb, de az ülések előredöntésével közel 1,4 köbméteresre növelhető.
Ezzel a motorral 7 millió forint a Seat Exeo ST alapára, az Audi A4 Avanté 8,8 millió forint. Tesztautónk ára 9,1 millió körül van, egy hasonlóan felszerelt A4 kombiért 10,9 milliót is elkérnek. A különbség tehát 1,8 millió forint. Akinek van ennyivel több, biztos nem a Seatot veszi, akinek meg már van ennyi pénze, az sem biztos, hogy Seatot vesz. Ez a baj az Exeóval, nem nálunk kell keresni a célcsoportját. Egyedül a kormányzatban és az államban bízhatnak a márkánál, a hivatalnokok jól járnának vele.
Világos belseje kellemes közérzetet biztosít, a műszerfal és a középkonzol nem bonyolult, de a hely szűk. A kartámasz és a kézifékkar nehezen jönnek ki egymással, a vége összeakadás. Jól felszerelt modellt teszteltünk, ülésfűtés, bixenon fényszórók, bőrkárpit, Bose hangszórók, Bluetooth és tolatóradar jelezte, hogy az Audi A4 testvérét vezetjük. A kényelmes vezetőülésben pont elfértem, aki nagyobbra nőtt, sokat variálhat, amíg beállítja a megfelelő pozíciót. Hátul még szűkebb a hely, nem érezzük magunkat kényelmesebben, mint egy Leonban. Ne feledjük, ez egy tízéves konstrukció.
Bár a fékútja hosszabb kortársainál, töréstesztje is csak négy csillagos, a seatosok mindent beleadtak, hogy biztonságos legyen az Exeo. Az ESP (elektronikus menetstabilizáló) felügyeli a kormánytól, abroncsoktól, fékektől és a gázpedáltól érkező információkat és szükség esetén beavatkozik. Az ABS (blokkolásgátló) megakadályozza, hogy a kerekek kipörögjenek vagy megcsússzanak. A fékasszisztens (EBA) pedig felismeri a vészhelyzeteket és a másodperc töredékén belül biztosítja a maximális fékhatást. A teljes biztonsági csomag az alapfelszereltség része. Passzív biztonság tekintetében az Exeo ST – valamennyi változatánál az alapfelszereltség részeként – összesen 7 légzsákkal rendelkezik, a vezető- és utasoldali légzsákon, az első oldallégzsákokon, illetve a függönylégzsákokon kívül a vezetőoldali térdlégzsák véd. A hátsó ülésekhez is rendelhető oldallégzsák. A Sport és Style változatokban a gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer is az alapfelszereltség részét képezi.
A 143 lovas kétliteres dízelmotor hangosabb, mint amit az Audiban vagy a VW-ban megszoktunk. Jól húz, dinamikus és keveset fogyaszt. A pici és darabosan mozgó váltó alapjáraton remeg. A fogyasztására nem lesz panasz: az 500 kilométeres vegyes (városi, országúti és autópályás) tesztelés során 6,8 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként.
A Bluetooth-kapcsolatot a kategóriában az egyik leggyorsabban teremthetjük meg, a kormány gombjaival tudjuk vezérelni a telefonunkat. A beltér anyagainak a minősége kiváló, az illesztések pontosak, ha külsejét méregetjük, hibát ott sem találunk. Arányos, szép kombit az Exeo ST.
Biró Csongor
Seat Exeo ST 2,0 CR TDI | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1968 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 143 lóerő 4200-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 320 Nm 1750-2500-as fordulat között |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2642 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4666/1772/1454 |
Csomagtér | 442-1354 liter |
Saját tömeg (kg) | 1565 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 196 |
Gyorsulás (mp) | 10 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 7/4/5 |
Tesztfogyasztás | 6,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 143 |
ÁRA | 7,073 millió forinttól |