Kötelező: biztosítóváltás az interneten
A tavalyi kampány előtti felmérések eredményei azt mutatták, hogy a gépjárművel és felelősségbiztosítással is...
A tavalyi kampány előtti felmérések eredményei azt mutatták, hogy a gépjárművel és felelősségbiztosítással is rendelkezőknek valamivel kevesebb, mint negyede tervez kedvezőbb lehetőség esetén biztosítóváltást.
A GfK Hungária Piackutató Intézet Biztosításpiaci Adatszolgáltatás vizsgálatának idei legfrissebb eredményei szerint azonban ugrásszerűen megnőtt a biztosítóváltás iránt érdeklődők száma. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás szabályainak jövő évi változását megelőző utolsó nagy kampány előtt a gépjármű tulajdonosok több mint 41 százaléka válaszolta, hogy részletesen utána néz majd az egyes szolgáltatók ajánlatának.
Az, hogy végül hányan döntenek a biztosítóváltás mellett, természetesen nagyban függ majd attól, hogy a szolgáltatók ajánlatai mennyiben különböznek majd egymástól, azaz mennyit lehet majd megtakarítani egy-egy jól sikerült átszerződéssel.
Átszerződést tervezők a saját autóval rendelkező egyes demográfiai csoportokban, 2009. szeptember (%)
NEM | |
Férfi | 44 |
Nő | 38 |
ÉLETKOR | |
29 év alattiak | 35 |
30-49 évesek | 49 |
50 év felettiek | 33 |
ISKOLAI VÉGZETTSÉG | |
érettségi nélküli | 41 |
érettségizett | 45 |
diplomás | 34 |
HÁZTARTÁS NETTÓ JÖVEDELME | |
140 ezer Ft alatt | 41 |
140-200 ezer Ft | 38 |
200 Ft felett | 44 |
Forrás: GfK Hungária, Biztosításpiaci Adatszolgáltatások
Az egyes tájékozódási lehetőségeket választók aránya a biztosítóváltást tervezők körében (%)
Interneten | 67 |
Újságokban közzétett tarifatáblázatokból | 24 |
Biztosító üzletkötőjén keresztül | 19 |
Hirdetésekből | 17 |
Biztosítási alkuszon keresztül | 14 |
Forrás: GfK Hungária, Biztosításpiaci Adatszolgáltatások