VW Polo teszt: a kisautók Golfja
Ahogy a kompakt kategóriában a viszonyítási egység a Volkswagen Golf, úgy a kisautók mezőnyében mindenkit a Polóhoz hasonlítanak. Az új Volkswagen Polo annyiban változtat ezen a gyakorlaton, hogy magasabbra emeli a mércét. Sajnos az árat is – így marad keresnivalójuk a konkurenseknek.
Az 1,4 literes motorral szerelt, az alapnál eggyel magasabb, Comfortline felszereltséggel kicsit más az itthon tesztelt Polo, mint a nemzetközi próbán meghajtott 1,2 literes turbós, minden golfos hájjal megkent példányok. Ennek ellenére majd kifolyt a csajok szeme, a néhány napos teszt során egyértelművé vált, hogy bejön a női nemnek.
Végre egy olyan VW-kisautó, amelynek van dizájnja, arca, érzéki vonalai, frappáns megoldásai. Kis Golf, legyinthetnénk egyszerűen. Pedig valójában a Golf az, ami szégyenkezhet a Polo mellett, hisz nem más, mint egy felpumpált Polo. Az újdonság jobban néz ki, egyedibb, mint komolyabb testvére. Sok piacon, főként az árérzékenyebbeken, nagyobb sikert jósolok az új Polónak, mint a hatos Golfnak. Pedig a Polo sem olcsó. A tesztelt, alaphoz közeli példány ára meghaladja a 3,5 millió forintot (négy elektromos ablakemelővel, mp3-as gyári rádióval és manuális klímával).
© Autómenedzser |
A kezelőszervek komfortosak, csillognak a krómkeretek, az autó mégis az egyszerűség példaképe, zavart, hogy a fedélzeti számítógép ezért az árért nem mér fogyasztást, csak napi kilométert és hőmérsékletet. A klíma kapcsolói lógnak ki csak a sorból, a régi Ibizából vehették kölcsön.
Visszafogottságában és egyszerűségében még jobban virít eleganciája és technikai fölénye, amivel egész pályán támadja le a kisautó-piac szereplőit. A beltér maradt konszern-szürke, nem dobogtatja meg az ember szívét, sokkal inkább a felhasznált anyagok minősége üt hátba. Jó a tapintásuk, puhák, pontos az illesztésük. Még az ülés párnázottsága sem kisautós, egy jól felszerelt Skoda Yetiben is ugyanilyenben ültem. A hátsó ülőlapok előrendöntésekor azonban légy repül a szánkba, köhögünk a silány, vékony és olcsó hatású ülés alapanyagai láttán, tapintásán. Ugyanez van a Fabiában és az Ibizában, a Polóban talán még vékonyabb. Viszont az emeletes-polcos csomagtér-padlós megoldásnak köszönhetően síkba dönthetők a hátsó üléstámlák.
Amilyen kényelmes elöl ülni a Polóban, olyan reménytelen magunk mögé beférni, a Polo marad a városi fiatalok, vagy a kisgyerekesek autója. A legszebb az volt, amikor kétméteres fotós (Polo-fan) kollégám bepréselte magát a kormányhoz, hümmögött – egész jó, kéne – mondta. A pozitúra valóban nem volt természetellenes, még jól is mutatott benne, csak hirtelen eltűnt mögötte a lábtér, talán ha egy perzsa macskát beszíjazhattunk volna mögé, embert biztosan nem.
Pedig az új Polo nagyobb lett elődjénél, hossza 54, szélessége 32 milliméterrel növekedett, 14 milliméterrel alacsonyabb, 25 kilóval könnyebb, légellenállási alaktényezője 0,32, csomagtere immár 280 literes.
© Autómenedzser |
Alapfelszereltsége tartalmazza az ESP-t (ABS, ASR, EDS, MSR – ezeket is összefogja a menetstabilizáló), a lejtmenet-asszisztenst, négy légzsákot (front-és kombinált fej-, illetve oldallégzsákok) és elektrohidraulikus szervokormányt, 2,79 millió forint alatt nem ússzuk meg a vásárlást.
1,4-es motorja kulturált, hangtalan és meglehetősen erős, állítólag ez nem a régi 86 lovas, ez 85 ló erejével mozgatja a kisautót a sajtóanyag szerint és vadonatúj. A 250 kilométeres városi tesztelés során 7,5 liter benzint fogyasztott száz kilométerre vetítve az egynégyes Polo.
A kormányzás, a futómű és váltó a középkategóriában is példaértékű lenne, sínautóként suhan a Polo, nehéz kimondani, de élvezetes vezetni. A műanyag kormány és a váltórúd zavarhatja a nemesebb anyaghoz szokott kezűeket, a problémára megoldás a gazdag és hosszú extralista.