Lancia Delta teszt: elegáns tűnődés
Macsómobil, de ugyanakkor nőies is a Delta, androgün tünemény, a Lancia márka újraélesztésének ékes bizonyítéka. Elragadóan szép, pazarul felszerelt, de az összképet rontja, hogy 1,6-os dízelmotorja lomha, magas ára pedig csalódást okoz.
Szerelmes vagyok minden Lanciába. Vonz ez a márka, pedig nekem sosem volt ilyen autóm. Nem is vagyok nagy tudója történetének, technikájának, vagy fejlődésének, egyszerűen szeretem ezt a márkát. Ültetett, Borbet felnis Tipómat juttatja eszembe, abban volt ilyen szag, az hatott rám ennyire. Formájába lettem szerelmes, elvarázsolt ötleteibe, bátor dizájnjába. Ez a szerelem nem vak, csak a formára terjed ki, a motorra például nem.
2,7 méteres tengelytávjával, 4,5 méter hosszával a Lancia - az Aprilia, az Appia, a Fulvia, a Beta, a Prisma, a Dedra és a Lybra – után újra jelen van a kompakt kategóriában. Haló poraiból támadt fel a Deltával ez a szép hagyomány.
© Autómenedzser |
Jó a Deltában ülni, kényelmesek az Alcantara borítású fotelek, a hátsó ülésen is el lehet nyújtózni. Az anyagok minősége megfelelő, a középkonzol ezüst betétei feldobják a gyászos hangulatú belteret, a műanyagok többsége puha, minőségi.
Biztonsági és kényelmi rendszerek tömkelege rendelhető az autóhoz: félautomata parkolási segéd, sávtartó, tanulékony xenonfény kanyarlámpával együtt. Tesztautómban csak a ködlámpa gyulladt fel indexeléskor és kanyarodáskor, ez csak fokozta az autóra irányuló figyelmet. Minden szemet mágnesszerűen vonzottak a Delta nappali fényei, a LED-füzér (a hátsók is) kihangsúlyozta a Lancia rendhagyó vonalait. A Delta legnagyobb erőssége a formája, látszik, nem szóltak bele a tervező álmaiba, meghagyták merésznek, kihívónak. A pajzs motívum uralkodik mindenütt, az autó orra azonban nagyon leér, könnyedén odaverhetjük. A feneke ugyanakkor pajzánul magasan van, domborít.
A kormányzás pontos, van ultrakönnyű városi funkciója, ekkor kisujjal tekergethetjük, a szervó dolgozik helyettünk.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Magam mögött kényelmesen elfértem, akár öt személynek sem okoz gondot a Deltában az utazás. A hátsó ülések előredöntésével nem kapunk sík felületet, a Delta amúgy sem alkalmas bútorszállításra, túl szűk a csomagtartó szája.
B. Cs.
További képek az autómenedzser.hu autós portálon.
Lancia Delta 1,6 Multijet | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 120 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 300 Nm 1500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2700 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4520/1797/1499 |
Csomagtér (liter) | 380-485/1190 |
Saját tömeg (kg) | 1485 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 194 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 10,7 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 6,1 |
Országúti | 4,2 |
Vegyes | 4,9 |
Tesztfogyasztás | 6,5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 130 |
ÁRA | 5,695 millió forinttól |