Citroen Berlingo teszt: miénk itt a tér
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos felárért hétszemélyes kivitelben is elérhető. A hátsó két ülés gyerekek számára ideális, de felnőttek is elférnek, ha muszáj. A két ülés önálló, teljes értékű, minimálisan vékonyabb üléspárnájú, de a második sori utasülésekkel egyébként mindenben megegyezik. A Berlingo sajátossága, hogy a hétszemélyes kivitelhez nem jár csomagtartó, a 100 literes gyári adatot akkor sem hisszük, ha igaz. Ugyanakkor heten simán utazhatunk vele. Kipróbáltuk: négy felnőtt és három gyerek kínozta 100 kilométeres túrán a Berlingót. A megpakolt autó menetteljesítményei nem romlottak, fogyasztása sem emelkedett, ráadásul jó hangulatban telt az utazás, egészen addig, amíg a sok gyerek össze nem kapott.
© Autómenedzser |
Az ülések könnyedén kiemelhetőek, az ötszemélyes kialakítás óriási, 680 literes csomagteret rejt, a padlóból kivehető kalaptartó ilyenkor lehet hasznos. Ha szállítani akarunk, a második üléssort ki is emelhetjük, így 3 köbméteres raktér állhat a rendelkezésünkre. Akinek még ez sem elég, asztalkaként lehajthatja az anyósülést és arra is pakolhat. De lehajtott leghátsó ülésekkel is jó nagy a csomagtartó, a hűtőszekrény persze nem fér be. A fiókok, pohártartók és tárolók számát megbecsülni sem tudom, lusta voltam megszámolni.
© Autómenedzser |
A futómű kényelmes, a kormányzás, az úttartás és a menetdinamika azonban eszünkbe juttatja a teherautós gyökereket. Nagy szélben erősen kell szorítani a kormányt, 130 kilométer/órás sebesség fölött óriási a szélzaj, efölött nem is érdemes hajtani autópályán.
A pedálelrendezés rossz, hosszabb lábfejű sofőröknek könnyen beakad a cipőjük orra fékezés közben. A fék amúgy sem a kedvencünk, nagyon hirtelen fog, nehéz szépen adagolni, szidott is miatta a feleségem, aki szerint irtó rosszul vezetek.
© Autómenedzser |
Tesztautónkat gazdagon felszerelték, a hétszemélyes változatnak egyébként is jó az ár/érték aránya. 110 lovas dízelmotorral, tolóajtóval, négy légzsákkal, ESP-vel és visszagurulásgátlóval 4,8 milliót kérnek érte. A kétzónás klíma felára 70 ezer forint, a tempomat és a tolatóradar, valamint az elektromosan behajtható, Dumbó-szerű visszapillantó tükrökért 145 ezer forintot kell fizetni, a kormányról is vezérelhető mp3-as rádió 65 ezer forint plusz, 40 ezer forint a tetősín, 120 ezer forintba kerülnek a 16 hüvelykes könnyűfém felnik. A Berlingo ára így sem veszélyes, tesztautónkat 5,3 millióért adnák a kereskedésben.
© Autómenedzser |
B. Cs.
Citroen Berlingo Multispace 110 HDi, 7 személyes | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1560 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 110 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 240 (260) Nm 1750-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2728 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4380/1810/1801 |
Csomagtér (liter) | 100 (7 üléssel) 470 (összehajtott harmadik üléssorral) 650 (harmadik üléssor nélkül) 2650 (összehajtott második üléssorral) 3000 (hátsó ülések nélkül) |
Saját tömeg (kg) | 1539 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 173 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 13,2 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 7 |
Országúti | 5,1 |
Vegyes | 5,8 |
Tesztfogyasztás | 5,74 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 151 |
ÁRA | 4,8 millió forint alapára 3,6 milliótól indul, a legolcsóbb dízel 3,9 millió forint |