2008. október. 30. 19:27 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. október. 30. 19:18 Autó

Vezettük az új Citroen C4 kupét

Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.

© Citroën
A Peugeot után a Citroenben is bevezetik a BMW-vel közösen fejlesztett új 1,6-os motorokat. A 120 lóerős VTi és a 150 lóerős THP iszonyúan húznak, kevesebbet kérnek enni és olcsóbbak, mint a korábbi nagyobb köbcentis elődök. Az új motorokat a Citroen C4 Picasso is megkapta. Az egyterűt ráadásul baráti áron kínálják. Az új 1,6-os 120 lovas motorral 4,19 millióért akcióban elvihetjük, míg a korábbi 1,8-as benzines listaára 5,4 millió volt.

© Citroën
Bővült a C4 extralistája is: Bluetooth-szal kapcsolt MyWay navigációt és RCA-t is kínálnak (2009 első hónapjaitól). Maradtak a kényelmi és biztonsági szolgáltatások: a kétfunkciós kanyarkövető xenon-fényszórók, a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a visszagurulás-gátló is.

A ráncfelvarrás után a kocsi mintegy 15 milliméterrel nőtt, így az ötajtós változat hosszúsága immár 4,275 méter, a kupéé 4,288 méter. A kupé változat hátsó lámpái új, áttetsző kristályburát kaptak. Teljesen megújultak a könnyűfém felnik is. Ezzel párhuzamosan a belső kialakítás is továbbfejlődött. Változtak a burkolatok, néhány kárpitelem szemcsézése, és a fordulatszámmérő a műszerfal közepére került. Látványos lett ez az új kijelző, egy kicsit a C6-osra emlékeztet. A műszerfal borítása a nagy testvérből érkezett, ezért puhább, elegánsabb.

© Citroën
A 120 lovas 1,6 literes motor 160 newtonméteres maximális nyomatékát 4250-es fordulatszámon adja le, a turbófeltöltős 150 lovas moci 240 newtonméteres nyomatékát már 1400 fordulattól élvezhetjük egészen a 4000-es fordulatig. Alacsony tartományban is jól húz, már ezres fordulatnál 156 Nm a nyomatéka. A közvetlen befecskendezés és a Twin Scroll típusú turbófeltöltő révén gyakorlatilag megszűnt a turbólyuk. A sajtóanyag szerint az új motorokkal is kedvező a C4 fogyasztása, a VTI-nél 6,7 literes, a THP-nál 6,9 literes a gyári vegyes fogyasztás. Nem lehet ettől messze a valóság sem, az általunk kipróbált 120 lovas kupé, a fedélzeti számítógép adatai szerint, 5000 kilométer után 7,4 literes átlagfogyasztást mutatott.

A dízelmotoroknál is történt változás: a 92, illetve a 110 lovas HDi motorokkal szerelt C4-esek alacsony gördülési ellenállású gumikat kapnak, amelyekkel akár 4,4 literes átlagfogyasztás is elérhető a gyártó szerint.

Autómenedzser
Hirdetés