Reneszánszukat élik az egyterű autók
A genfi autószalonon számos kényelmes és praktikus egyterűt mutattak be. A korábbi terepjáró utánzatokat felváltotta a környezetbarát divat. Mivel azonban a hibrid- és elektromos autók még messze vannak a szériagyártástól, így egyelőre a különböző vásárokon csak az ökotanulmányokat lehetett megismerni.
A 2009-es genfi autószalonon megfigyelhető trend szerint a gyártók megpróbálnak a realitás talaján maradni. Praktikus, biztonságos és környezetkímélő egyterűeket mutattak be az idei kiállításon. Ilyen volt például a Toyota Corolla Verso utóda, amely nevéből kivették a Corolla szót, és mostantól Versónak hívják. A hétszemélyes autó igazán kreatív az férőhelyek tekintetében: összesen 32 lehetséges ülésvariációval kínálják a járművet. A második és harmadik sorban helyet foglaló utasok egyszemélyes ülésekben ülhetnek. A motor tekintetében 20 százalékos teljesítménynövekedést kínál átlagban a cég, miközben a fogyasztását 12 százalékkal csökkentették. A három dízel és két benzines motor 126-177 lóerő között teljesít.
© Toyota |
A Renault a praktikus Mégane kombival és a felújított Scénic-kel próbálja felvenni a versenyt az egyterűek piacán. A Peugeot 3008 crossover modell például szintén versenybe szállhat, ez ugyanis egy kombi, egy egyterű és egy sportos szabadidő terepjáró (SUV) kombinációja. A 4,37 méter hosszú, 1,64 méter magas autót osztott csomagtartóval kínálják. A csomagtér 432 liter és 1241 liter között van (a második sort teljesen le lehet hajtani). A kényelmes autó 1,6 literes, 110 lóerős dízelmotorral és a 2 literes 163 lóerős vagy egy 1,6 literes benzines 120, illetve turbó változatban 150 lóerős motorral kapható majd. Összkerékmeghajtás nincs.
© Citroën |
A másik francia gyár, a Citroen sem akart lemaradni a versenytársaktól. A C3-ast átalakították egy kicsit, és ebből egy igen látványos és hasznos kis egyterű lett. A C3 Picasso 4,08 méter hosszú, és 1,63 méter magas, bőven akad hely öt utasnak és azok csomagjainak. A csomagtere 500 literes, amely egy kézmozdulattal (ülések lehajtásával) pillanatok alatt 1506 literes lesz. A belső térben számtalan praktikus rekesz található. A motorok tekintetében a Citroen visszanyúlt a jól bevált benzines modellekhez, amelyeket a BMW-vel közösen alakítottak ki (95 és 120 lóerős). A saját gyártmányú 1,6-os dízel 110 lóerős. A C3 Picasso jövő héten mutatkozik be Magyarországon.
© Autómenedzser |
A Ford gyár még inkább a jövőbe tekint. Az Iosis Max tanulmány a következő C-Max generáció alapja, amely már a Focus jövőjét is előrevetíti. A kisteherautó kategóriához képest ez ugyan túl alacsony, a klasszikus egyterűekhez viszonyítva pedig az A-oszlopot – az új Fiestához hasonlóan – túlságosan előretolták. Az 1,6 literes turbós benzines motor 180 lóerős, ám a gyártó szerint 100 kilométeren csupán 5,3 litert fogyaszt. A különleges karosszéria, a drága motorok azonban igencsak megemelik majd az új Ford árát. A családi autók vásárlásánál a praktikusság és az olcsóság a fő szempont.