A gumik és az akkumulátorok okozzák a legtöbb lerobbanást
A német autóklub (ADAC) felmérése szerint 2008-ban a defektek, illetve a lemerült akkumulátorok okozták a legtöbb bajt az autósoknak. A gyártók a kereskedések, és autószervizek tudatlanságát okolják a sikertelenségekért. Ugyanakkor létezik olyan találmány, amely életet lehel a lemerülő akksiba.
© Autómenedzser |
Szakemberek szerint azonban az ilyen hibák nagy részét el lehetne kerülni, ehhez mindössze egy utólag is beépíthető kütyüt kellene beszerelni a járművekbe. Klaus Krüger cége, a Novitec már tíz évvel ezelőtt piacra dobta a Megapulse-t. Ezt a kis szerkezetet viszonylag egyszerűen lehet az akkumulátor pólusaira helyezni. - Az akksi élettartama akár megháromszorozódhat ezzel a készülékkel – mondta Krüger a Die Welt című német napilap cikkében.
Az ilyen kijelentéseket általában mindenki kicsit kétkedve fogadja. Hiszen számtalan készülékkel kapcsolatban tényleg túloznak a gyártók. Ám Krüger szerkezetéről a szaklapok tesztjei, a Bécsi Technikai Egyetem kutatásai, valamint az osztrák és a német autóklub vizsgálatai is elismerően nyilatkoztak.
- Ahhoz, hogy megértsük a Megapulse-t, vissza kell emlékeznünk az iskolai kémiaoktatásra. Ez ugyanis nem boszorkányság. Az ólomakkumulátor lemezekből, ólomból, ólom-oxidból, továbbá 35 százalék kénsav, 65 százalék desztillált vizes oldatból áll. Ezt az oldatot elektrolitnak nevezzük, ez indítja be a kémia reakciót, amelyben elektronok mozognak. Az akkumulátorok azért öregednek el, mert belsejében szulfát képződik, ami kikristályosodik. Ezáltal csökken a kapacitása. A kikristályosodás folyamata megszüntethető.
- Az autók egyre nagyobb áramszükséglete, és a rövid útszakaszok miatt több áramot használunk el az akksiból, mint amennyit visszateszünk – magyarázza Krüger. A Megapulse pontosan ezt a kikristályosodást szünteti meg: a gépezet állandó, folyamatos impulzusokat bocsát ki az akkumulátorra, amelyek összetörik a kristályokat.
Fontos, hogy mindig legyen elegendő folyadék az akksiban, és tartósan több, mint 12,4 volt feszültség alatt legyen. Amennyiben csökken ez az érték, mindenképpen pótolni kell azt. A feszültséget szivargyújtóra szerelhető berendezésekkel is ellenőrizhetjük.
Autómenedzser