© Autómenedzser |
A zöldtuningnak köszönhetően a Seat Ecomotive 105 lóerős 1.9 TDI erőforrásának szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 16 grammal, 135-ről 119 gramm/kilométerre csökkent. Nem véletlenül, ezzel a kibocsátással a Leon Ecomotive vásárlói Spanyolországban mentesülnek a regisztrációs adó megfizetése alól. Mit tettek a gazdaságosság érdekében a martorelli technikusok? A motor elektronikus szabályzását megpiszkálták, a harmadik, a negyedik és az ötödik sebességfokozatot megváltoztatták, azaz átlagosan 8,2 százalékkal hosszabbra nyújtották az áttételezést. Ez körülbelül kilométerenként 7 grammal csökkenti a károsanyag kibocsátást. A zöld Leont szériában dízel részecskeszűrővel (DPF) szerelik, amely hatékonyan szűri ki a dízelmotorokra jellemző kormot.
© Autómenedzser |
A fejlesztések többek között a jármű saját tömegére is kiterjedtek, ami a felszereltség alapos áttanulmányozását és bizonyos extrafelszerelések kínálatból történő eltávolítását követően mérséklődött, de az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is fontos szerepet játszanak, lehetővé téve a 15 hüvelykes keréktárcsán a 195/65, míg a 16-os esetében a 205/55 méret alkalmazását.
Ennyi és más semmi. Mégis takarékos a Leon, és emiatt nem kell túl nagy áldozatot hoznia tulajdonosának. Hacsak az irtózatosan zajos motorra nem orrol meg. Aki kerregő Passaton vagy CX Pallason szocializálódott, hamar túlteszi magát a Leon hangján. Megéri a kis fogyasztásért cserében. A nyolcszáz kilométeres tesztút végén – vegyes használatban – az elvárt mértékben égette el a gázolajat az Ecomotive motorja, száz kilométerenként 5,7 litert fogyasztott.
© Autómenedzser |
Városban kellemetlenül rugalmatlan a motor, sokat kell pörgetni, mert a hosszú áttételek miatt nem szeretjük alacsony sebességnél a négyes és az ötös fokozatokat. A 250 newtonméteres nyomatékcsúcsot szerencsére elég hamar, 1900-as percenkénti fordulatnál eléri. Hatvan kilométer/órás sebességnél ötösben nem pörög ezret sem a főtengely. Emiatt inkább országúton, hosszabb túrákon jó vele közlekedni, nagyobb sebességnél, autópályán nem érezni rajta, hogy takarékszövetkezet volt a jele az óvodában. Futóműve jól csillapítja az úthibákat, kanyarokban jól fekszi az utat pontos kormányának köszönhetően. A fékek erősek, a váltó hibátlan, a hatodik fokozat azonban hiányzott.
© Autómenedzser |
A Leon Ecomotive ideális cégautó, alapáras az ABS és az elektronikus menetstabilizáló (TCS), hat légzsák, az Isofix rögzítési pontok, az első elektromos ablakemelők, az elektromosan állítható és fűthető, a karosszéria színére fényezett házzal szerelt külső tükrök, a légkondicionáló, az AUX-bemenettel ellátott, MP3-as CD-rádió, a hat hangszóró, a kipörgésgátló és vészfékrásegítő (EBA), az abroncsnyomás ellenőrző rendszer, a fedélzeti számítógép.
A kilátásban nem partnerek a kis visszapillantó tükrök, a sokat takaró A- és C-oszlopok. A dizájn ellenben rendben van. Jók az ülések, egyszerű, nem szép, de praktikus és ergonomikus a beltér. Hátul is jó ülni, a kupés tetővonal miatt felnőtteknek szűk, gyerekeknek ideális. A csomagtér az átlagosnál nem kisebb, 341 literes.
B. Cs.
Autómenedzser
Műszaki adatok (Oldaltörés)
Seat Leon Ecomotive |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1896 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 105/4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 250/1900-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4315/1768/1458 |
Csomagtér | 341 liter |
Saját tömeg (kg) | 1400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 186 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 10,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 5,7 |
Országúti | 3,9 |
Vegyes | 4,5 |
Tesztfogyasztás | 5,7 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 119 |
ÁRA | 5,576 millió forint |