Seat Ibiza SportCoupé-teszt: sportszelet
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Nem szabad elfelejtenünk, hogy az Ibiza kapta meg elsőként az új kisautós padlólemezt a VW-konszern márkái között. Egy évvel korábban, mint a Polo, és 2-3 évvel korábban, mint a Skoda Fabia. Ezért szinte semmi sem emlékeztet rájuk. Ha a korábbi Ibizába vagy a mostani Fabiába beülünk, csukott szemmel nem tudjuk eldönteni, melyik-melyik. Még a szaguk is azonos. SportCoupéval ez már a múlté, nem egyszerű háromajtós kocsival, hanem izgalmas pici kupéval van dolgunk.
A váltó elfogadhatóan működik, nem annyira precíz, mint egy Skodában, de jobb, mint a korábbi. A hatodik sebesség hiányzott.
© Autómenedzser |
A csomagtartó kicsi, de nem kisebb, mint az ebben a kategóriában megszokott. Egy tömött hokistáska mellé sikerült még bepréselnem egy laptopot és a fotóstáskámat is. A hokiütők elhelyezése már nehezebb volt. Az ülések előredöntése nem egyszerű. Ugyanúgy fel kell tépni a hátsó ülőlapot előtte, mint a Fabiánál.
Az első ülések túl sportosak, széles csípőjű nagy embereknek kényelmetlen lehet. Hosszabb úton nyomta a lapockáimat, nem tudtam ellazulni benne. Bár Easy Entry rendszerrel van szerelve, azaz az első ülés sínen könnyedén elmozdítható, a hátsó sorba nehezen préseltem be magam. Hátul ugyanúgy ráz, mint elöl, a kiszállás nagy kínlódással jár.
© Autómenedzser |
A jó kis tavaszi kátyúkon rettenetesen felüt az autó. Elég volt egyszer átérezni a veselerúgó élményt, utána már odafigyeltem a lyukakra, volt, hogy vissza is fordultam, és másik útvonalon mentem a célállomásra.
Az autó fogyasztását csak becsülni tudom, saját mérésem szerint, tele tanktól tele tankig 12 liter fölött fogyasztott száz kilométerenként, városi üzemben. Ez irreális, a fedélzeti számítógép 8,5 litert mutatott. Remélem, az eltérést az okozhatta, hogy a tesztautó csak látszólag volt színültig tankolva.
B. Cs.
Autómenedzser
Seat Ibiza SportCoupé 1,4 16V Sport | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1390 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 86 lóerő 5000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 132 Nm 3800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2469 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4034/1693/1428 |
Csomagtér | 284 liter |
Saját tömeg (kg) | 1000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 177 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 11,8 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 8,2 |
Országúti | 5,1 |
Vegyes | 6,2 |
Tesztfogyasztás | kb. 8,5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 149 |
ÁRA | 3,489 millió forinttól |