2009. január. 08. 15:08 MTI Utolsó frissítés: 2009. január. 08. 15:01 Autó

Eredményt hirdettek a hevesi közlekedési táblavadászatról

Összesen 41, a közlekedők által feleslegesnek, vagy félrevezetőnek ítélt közlekedési tábla fényképét küldték be gépjárművezetők annak a "táblavadászatnak" a keretében, amelyet az értelmetlen KRESZ-táblák kiszűrésére hirdetetett a Heves Megyei Baleset-megelőzési Bizottság a rendőr-főkapitánysággal közösen - közölték csütörtökön sajtótájékoztatón Egerben.

A bizottság arra biztatta a lakosságot, hogy a közlekedésbiztonság javítása és a közlekedésben résztvevők felesleges szankcionálásának elkerülése érdekében, november 20. és december 20. között jelezzék, ha általuk feleslegesnek ítélt KRESZ-táblával találkoznak - emlékeztetett Juhász István, Heves megye rendőrfőkapitánya.

Az akció felkeltette az Országos Rendőr-főkapitányság és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) figyelmét is, így a jövőben országos akciók meghirdetése is várható - tette hozzá a kapitány.

Ezt megerősítette a sajtótájékoztatón Kovács József, a NKH Észak-magyarországi regionális igazgatója is.

Erdélyi Róbert a baleset-megelőzési bizottság titkára arról számolt be, hogy 21 gépjárművezető küldött be a megadott e-mail címre olyan fotókat, amelyeken szerintük ottfelejtett, értelmetlen, vagy felesleges KRESZ-táblák láthatóak.

A jelzések között szerepelt például a zsákutca táblával együttesen szereplő egyirányú utca jelzés, de a legtöbb felvétel olyan 20-30 kilométeres sebességkorlátozást jelző táblákat ábrázolt, amelyek láthatóan egyenes, jó minőségű útszakaszokon gátolják a haladást - derült ki a sajtótájékoztatón kiosztott fényképekből.

A titkár elmondta, hogy a beküldött fotókat továbbítják az útszakaszt kezelő hatóságoknak; ezek, vagyis közutak esetében a közútkezelő, illetve a települések esetében az önkormányzatok döntenek a jelzések felülvizsgálatáról.

Az akció fődíja egy ingyenes vezetéstechnikai tréning volt, 10 pályázó pedig ajándékcsomagot kapott.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 17. 19:30

Őrült árakkal és őrült sikerrel kezdte, majd őrült nagyot bukott a Crazy Eddie

„Áraink ő-r-ü-l-t-e-k!” – szólt a szlogen, amelyet állítólag a 70-es 80-as években többen ismertek New Yorkban, mint a Coca-Colát, miközben a cég reklámarca sokak szerint Donald Trump stílusára is óriási hatással volt. De mint kiderült, az őrült árairól és még őrültebb reklámjairól elhíresült Crazy Eddie nevű elektronikai üzletlánc tulajdonosa, Eddie Antar, már a kezdetektől csaló praktikákkal növelte a profitot, melyből bőségesen juttatott népes rokonságának is. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.