Chevrolet Aveo: Kalos-tulajok, itt a csere ideje
Nálunk a legjobban felszerelt változat volt, az ötajtós Aveo meglepően jó vétel.
Nálunk a legjobban felszerelt változat volt, az ötajtós Aveo meglepően jó vétel. 3,6 millióért úgynevezett fullos autót kapunk, igaz csak négy légzsákkal és ESP nélkül. Elektronikus menetstabilizáló felárért sem rendelhető. Cserében vannak Isofix-bekötési pontok a hátsó üléseken. Reméljük a törésbiztonság javult, az Euro NCAP még nem tesztelte, a korábbi négyajtós modell siralmas, 1,5 pontos eredménnyel zárt. Biztató, hogy az első biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet.
Külseje vonzó, az orra és a feneke egyaránt nagyon tetszett. A Giugiaro által elkövetett Kalos dizájnja sokat javult, a megnövelt hűtőmaszk, a citroenes lámpák és a nagy Chevy embléma sokat dobnak az autón. Háromajtósban a legdögösebb.
Kellemesek az anyagok, tetszetős a belső tér, ettől függetlenül kopogós és zörgős. A bajuszkapcsolók maradtak a régiek, valljuk be őszintén, silányak. Sötétben nem láthatók az elektromos funkciók kapcsolói sem a kormányos, sem az ajtók karfáján. Az ülések hosszabb úton kényelmetlenek, a pedálok elrendezése sem illett az én átlagos alkatomhoz. Az Epicából, Cadillacből ismerős az mp3-as rádió fejegység, az automatikus digitális klíma is a felsőbb kategóriát, mondjuk a Lacettit másolja. Az Aveo felnőtt a megújult Chevrolet modellválaszték normájához és a minőségben jelentősen megváltozott kisautó piac elvárásaihoz. Van megfelelő számú pohártartó, az anyósülés háttámlájából asztalka hajtható ki, osztottan dönthető a hátsó ülés.
A futómű feszes, kemény, az úthibákra érzékenyen reagál. A motor alapjáraton és alacsony sebességtartományban halk, de 90-től zajossá válik, 100 felett már elviselhetetlen a motor-, szél-, és menetzaj. Ebben nagyban közrejátszott, hogy a tesztautóra előrelátó módon már október közepén felszerelték a téligumikat.
Bár a motor 100 lóerős, emelkedőkön kifullad, nyomatékszegény, igényli a váltómunkát. A váltó és a kormány kissé merev, ez utóbbi közvetlen. A kasztni kanyarokban erősen bedől.
Az ötajtós Aveo alapvetően városi autó, meggyőződhetünk róla, ha kinyitjuk a csomagtartót. Bár 220 liter az űrtartalma, egy száz literes megtömött hokistáskát is alig tudtam bepréselni. Ennél jobb hír, hogy magam mögött kényelmesen elfértem, így ha áruszállításra alkalmatlan is a kisautó, de négy felnőttet könnyedén elfurikáz.
B. Cs.
Chevrolet Aveo 1,4 16V | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1399 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 100 lóerő 6400-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 131 Nm 4200-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2480 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3920 / 1680 / 1505 |
Csomagtér | 220-980 liter |
Saját tömeg (kg) | 1145 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 175 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 11,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 7,9/4,7/5,9 |
Tesztfogyasztás | 7 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 140 |
ÁRA | 3,07 millió forinttól |