Teszteltük a legszebb Ford Focust
Bár a Focus története nem ma kezdődött, az első komolyabb találkozásom a típussal ez a szép kabrió volt. Soha jobb indítást. A legdögösebb Ford akadt a horgomra. A csípős reggelek ellenére nyitott tetővel robogtam, hadd vörösödjön, aki bánja. Technikája hibátlan, külseje páratlan, a belső minőségén és a motor nyomatékán azonban van még mit javítani.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
A Focusban jó ülni, még hátul sem nagyon kényelmetlen. A kabrióvá, majd kupévá alakítás körülményes, annak ellenére, hogy másodpercek alatt eltűnik az elektromos mozgatású tető. A szélterelő összecsukása és kinyitása viszont percekig tart, a csomagok kilapítása sem egyszerű.
A kapcsolók és a műszerek elhelyezésében gondoltak az ergonómiára, a kormányról a tempomatot, a kormány alatti kezelőegységről a hifit irányíthatjuk. Nevezhetjük hifinek a CC Sony egységét, hisz van benne DSP, azaz digitális hangprocesszor. Nem szólt rosszul, bár nyitott tetővel inkább nem büszkélkedtem vele. A telefont azonban jól kezelte, a Bluetooth-on párosítva automatikusan jött létre a kapcsolat. A kormányon lévő gombok nincsenek megvilágítva, sötétben vakon tapogatózunk.
© Autómenedzser |
Az őszi kabriózáson sokat lendít az ülésfűtés, a Fordok tipikus szélvédőfűtése most azonban megtréfált. Nem tudtam, miért olyan elmosódott, csillogó a kép esti forgalomban. Néztem a szélvédőt, sehol egy karcolás, én sem ittam semmit. A 14 éves ex-Clióm szélvédőjének milliónyi rovátkáján tört így meg korábban a fény. Aztán egy éles villanásnál beugrott, megláttam a kacskaringós vonalkatengert. Az apró fűtőszálak okozták az optikai csalódásaimat.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
A futómű kemény, csak autópályán derül ki, hogy mennyire. 120 fölött pattog rendesen a vízszintes úthibákon. Kanyarban stabil, a keresztmerevítések hatása érződik. A kormányzás sportosra is állítható a fedélzeti számítógép menüjében, a fékek erősek, az ESP a háttérben dolgozik, bár a 850 kilométeres tesztelés során pihenőt kapott, nem csúsztam meg egyszer sem.
Egész jó áron lehet a Ford kupé-kabriójához hozzájutni, 100 lovas 1,6 lovas motorral 5,8 millióért elvihető, a tesztautóm a lóerő többleten kívül számos extrával volt felszerelve (xenon, ülésfűtés, Bluetooth, fűthető első szélvédők), a 7,299 milliós alapárból így lett 8,1 milliós a vételár.
B. Cs.
Automenedzser
Ford Focus CC 2,0 Titanium | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1999 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 145 lóerő 6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 185 Nm 4500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2640 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4509/1834/1448 |
Csomagtér | 248-534 liter |
Saját tömeg (kg) | 1525 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 208 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 10,3 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 10,6 |
Országúti | 5,7 |
Vegyes | 7,5 |
Tesztfogyasztás | 8 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 179 |
ÁRA | 7,299 millió forint |