Kis fenevad az Alfától - vezettük
Milánóból Torinóba: jelenti a rövidítés,a célcsoport pedig...
Milánóból Torinóba: jelenti a rövidítés,a célcsoport pedig egyértelműen a fiatalok, hisz külön 78 lóerős motorral is piacra dobják az autót, az olasz friss jogosítványosok kedvéért. A vérszegény változat helyett viszont igazi vadállat várt ránk, a még fel sem avatott Megyeri hídon. A 155 lóerős egynégyes turbó igazi vadállatot farag a kisautóból. Nincs kertelés, ez most hivatalosan is a legdögösebb kisautó: méregdrága sportautókat idéző az eleje, gyönyörűek a kerekded ívei, és a krómkerettel különösen markáns hátsó körlámpa a mögöttünk haladókat is mosolyra fakasztja.
A belső tértől már korántsem voltunk elájulva, bár szép a szénszálat imitáló bevonat, de rendkívül átlagos a műszerfal és a kezelőgombokat is bármelyik autóban viszontláthatnánk. Szerettük volna, hogy ha a retro hullám a belső dizájnjáért felelősök fantáziáját is megmozgatja, nem pedig a copy paste gomokat nyomogatják nagy szorgalommal. Egy ponton azért beköszön a múlt, a korai 90-es évek sufnitunning Ladáiból visszaköszönő váltógomb személyében. Ilyen ritka giccses műanyaggal rég nem találkoztunk, szerencsésebb lett volna egy borostyándarabbal (lehetőleg benne műbogárral) helyettesíteni, mert így reflexből pakolnánk a plüsskockát a visszapillantóra és a fa masszírozó szettet az ülésre.
Ugyanilyen ronda fémet imitáló műanyag a DNA váltógombja, őt viszont nagyon szeretjük. Nem a külseje, hanem a belseje miatt értékes ez a jószág, amivel az autó menettulajdonságait változtathatjuk meg egy pillanat alatt. Normál, azaz városi módból, máris átpakoltuk Dynamic, azaz agresszív hülyegyerek módba, és kövér gázzal indítottunk. Az elégedetlenség múlóban, kezdetben még hosszan ecseteljük, hogy miért nem ezt az autót vennénk, miért kéne más, de ahogy egyre több kanyart veszünk be 110-el, annál inkább tűnnek el az észérvek és csak a kaján vigyor marad az arcunkon. Hihetetlenül jól húz a MiTo, rendkívül feszes a futóműve, a menetstabilizátor a legrizikósabb helyzetekből is kiment, élmény vele a vezetés. Erre is való, ezt az autót a féktelen száguldozásra teremtették, bármelyik racionális úri vezetőt megbízható alapossággal faragja át a sebességkorlátozás eltörlésének feltétlen hívévé.
Az új modell szeptembertől érhető el hazai márkakereskedéseinkben már 3,99 millió forintos bevezető áron. A 155 lovas csúcsmodell egymillióval drágább, a 120 lovas dízelhez 5,2 millióért juthatunk hozzá.
S. Á.