© ADAC |
A frontális ütközési teszt során, 56 kilométer/órás sebességnél a Fiat utazófülkéje ellenállt ugyan, de az utasokat érő erő a mért adatok alapján kritikus volt. Különösen a vezető van nagy veszélynek kitéve. A légzsákok nem tudták megakadályozni, hogy a fej nekicsapódjon az A-oszlopnak, illetve a felsőtest a kormánynak. A légzsák ugyanis röviddel azután, hogy a fő feladatát elvégezte, ki is durrant, nem fokozatosan engedett le. Ezen felül a tarkóra, a láb- és csípőtájra ható erők olyan nagyok, hogy a vezetőnél a nagyon súlyostól az életveszélyesig terjedő sérüléssel lehet számolni.
© ADAC |
A kisautó hátsó ülésén helyet foglaló két gyermek sem úszná meg a balesetet sérülés nélkül. Ezzel szemben a Q7-esben az összes utas sokkal alacsonyabb veszélynek van kitéve. Az autóklub ennek okát elsősorban az Audi nagy tömegében, illetve a gyártó – másik autóra nézve – hiányos védelmi koncepciójában látja. A két autó orr-része, súlypontja nem összevethető; az autóklub technikusa szerint az Audi hosszanti merevítőjét nem úgy tervezték, hogy teljes hosszában alkalmas legyen az energia elnyelésére. Ezért kéri azt a gyártóktól az autóklub, hogy a SUV-kategóriában a terepjárók orrát úgy építsék, hogy az ütközési energia a deformálódás során elnyelődjön. A gyártók kölcsönös partnervédelmét még törvényileg is szabályoztatni kívánja az ADAC.
A Fiat 500-as amúgy az EuroNCAP töréstesztjén saját kategóriájában 5 csillagot kapott, míg az Audi Q7 csak négyet.
Autómenedzser