Krízisben a német autógyártók
A német autóipar nehéz időknek néz elébe. Júliusban a hazai piac alig nőtt, és a külföldi értékesítés 6 százalékkal csökkent.
A 2007-es nehéz év után a német piacon továbbra is várat magára a dinamikus fejlődés visszatérése. A VDA azonban kitart a 2008-ra kiadott előrejelzése mellett, miszerint év végéig összességében az új autók üzembe helyezésénél gyenge növekedés várható, az új autók száma várhatóan 3,15-ről 3,2 millióra nő.
Az iparág szakértői azonban még ezt a visszafogott prognózist is túl bizakodónak tartják. A vas, a réz és az alumínium növekvő piaci ára is tovább sújtja az ágazatot, illetve ezzel egy időben a rekord üzemanyagár és az infláció fékezik a fogyasztók vásárlási kedvét. A többletkiadások miatt Daimler az év végéig több gyárában kívánja visszafogni a gyártást. BMW is korrigálta az idei évre kiadott nyereségprognózisát.
A nemzetközi járműgyártók szövetségének (VDIK) elmondása szerint a megrendelések júliusban 5 százalékkal csökkentek. Az év eleje óta 3 százalékos értékesítési pluszt könyvelhettek el a gyártók (1,9 millió jármű), ami az első félév végén még plusz 4 százalék volt.
Jól fogynak a kisautók
© VW |
A német gyártók exportja az előző év azonos időszakában mért rekordhoz képest 6 százalékos csökkenést könyvelt el. A kivitel visszaesése lefékezte a gyártást, ami a hagyományosan gyenge júliusban 6 százalékkal, 435 ezer 300 járműre csökkent. Január óta közel 3,5 millió jármű gurult ki a gyárakból, mely a tavalyi azonos időszakhoz képest 1 százalékos növekedést jelent. Az amerikai piacon, ahol a fogyasztók figyelme egyre jobban az alacsonyabb fogyasztású autókra terelődik, a német márkák a csökkenő piaci trend ellenére 7 százalékos pluszt értek el.
Autómenedzser