Zöldebbek lesznek a pesti fekete taxik, pánikgombbal jelezhet az utas
Néhány éven belül környezetkímélő autókra cseréli le flottáját a budapesti repülőtér hivatalos taxiszolgáltatója, a Zóna Taxi. Szeptembertől pánikgombbal jelezheti nemtetszését az utas.
© Müller Judit |
De nemcsak a flotta zöldül ki, hanem az ügyfelek elégedettséget is mérik ezentúl a társaságnál. A Skyguard flottamenedzsment-rendszer révén, amelyet szeptembertől minden autóba beszerelnek, az utas folyamatosan kifejezheti elégedettségét, vagy ha nem érzi magát biztonságban, akkor nemtetszését. A taxikban elhelyezett távirányító-szerű lapocskán négy darab kétnyelvű nyomógombbal mondhat véleményt a szolgáltatásról az utas. A pánikgomb megnyomásáról, vagyis arról, hogy az ügyfél nagyon nincs megelégedve a sofőrrel vagy az autóval, a Zóna Taxi diszpécsere és ügyfélszolgálatosa azonnal értesül. A riasztást követően rádión kapcsolatba lépnek a sofőrrel és tisztázzák, mi a problémája az ügyfélnek. Adott esetben az ügyfélszolgálatos kocsi a helyszínre vonul és megoldják a helyzetet, akár csereautót biztosítanak. Minden ilyen esetet vezérigazgatói szinten megvizsgálnak; ha valamelyik sofőr két megalapozott riasztást gyűjt be, attól megválik a cég. Az utas a taxizás során bármikor kifejezheti véleményét, az utazás végén erre meg is kéri majd a sofőr. Természetesen nem kötelező élni a lehetőséggel.
Egyelőre száz autóban tesztelik a világújdonságot, de szeptembertől minden Zóna Taxiban találkozhatunk vele. Segítségével ki lehet majd szűrni a durva, bárdolatlan és agresszív sofőröket. Ma a társaságnál saját adataik szerint 52600 fuvarra jut egy utaspanasz. Az ügyfélközpontúság javításán túl a rendszer állandó képet ad a felügyeletnek, hogy hol, merre jár üres autó, illetve milyen sebességgel, milyen útvonalon halad utasával a taxi, így a taxirendelés is gyorsabbá válhat.
B. Cs.