© Autómenedzser |
A Grand Modus kis egyterűből családivá lépett elő, megnövelt tengelytávja jól variálható hátsó üléssort és nagy csomagtartót eredményezett. A korábbi Modus nem volt sikertörténet, hazánkban nem is forgalmazták. Az alapból jól felszerelt egyterű indulóára 1,2 literes 75 lovas motorral 2,79 millió forint, a dízel csúcsváltozat 86 lovas motorral 3,81 millió forint. A Laguna GT 8,3 millió forinttól kapható nálunk, ezért 204 lovas benzinmotort vagy 180 lovas dízelt kapunk csúcsfelszereltséggel és négykerék-kormányzással. A szép kombiváltozat csak 200 ezer forinttal drágább. A Renault új műszaki büszkesége nagyban segíti a Laguna fordulását, 60 kilométer/órás sebességig a hátsó kerekek maximum 3,5 fokban az elsőkkel ellentétesen fordulnak el, így a GT fordulóköre megegyezik a Clióéval. Nagyobb sebességnél a kanyarstabilitást növeli az egyszerű alapokon nyugvó újítás, maximum 3,5 fokkal az elsőkkel megegyező irányba fordulnak el a hátsó kerekek.
© Autómenedzser |
A Twingót nagy várakozások előzték meg, Európa egyik legsikeresebb kisautójából 2,4 millió talált már gazdára, köztük 11 ezer hazánkban. Sokan kétkedve fogadták a teljesen megújult dizájnt, a régire csak a kör alakú ajtónyitó emlékeztet, valamint a klíma tekerőgombja. Meg a jól variálható, tologatható hátsó ülések és a nagy belső tér. Az utóbbi az újban is széria, még a közel kétméteres kolléga is kényelmesen elfért hátul, miután a megfelelő pozícióba tolta az ülést. A baj csak az, hogy ez a praktikum nem alapáras, a 2,15 millióért kínált alap Twingo 60 lóerős 1,2-es motorral csak rögzített üléspaddal vihető el. A tologathatóért vagy fizetünk Expression (2,3 millió) felszereltségnél 80 ezer forintot, vagy visszük a Dinamique modellt, ahol ez széria. Ekkor azonban az 1,2 literes 75 lovas kisautó alapára 2,55 millió forint. Innen már csak egy lépés a csúcsmodell.
A 3,2 millióért kínált Twingo GT izgalmas kis dög, előrevetíti, hogy milyen lesz az év vége felé érkező Twingo Renault Sport. Annak a 130 lóereje sem lesz semmi, ahogy a GT 100 lovas 1,2 literes turbósa sem az. Pörög, jól gyorsul, nagy sebességnél is rugalmas, igaz, ekkor kissé billeg az autó. A GT felszereltségben széria a tempomat, a manuális klíma, az automata fényszóró és ablaktörlő, a 15 hüvelykes könnyűfém kerék, a krómozott kipufogóvég.
A cikk folytatása adatokkal az Autómenedzser.hu autós portálon. Kattintson.