Kemény harc vár a Hyundai új minijére - kipróbáltuk
Hasonlóan az i30-hoz, az i10-es modell tervezésénél is az európai...
Hasonlóan az i30-hoz, az i10-es modell tervezésénél is az európai ízlésvilágra helyezték a hangsúlyt – mondják a koreaiak. Hogy mi az európai, azt mi magunk sem tudjuk. Az i10 aranyos, ám sem kinézetével, sem árával, sem menettulajdonságaival nem fogja megrengetni a magyar piacot.
2007-ben 340 ezer Hyundait adtak el Európában, amiből a márka hazai holland importőre, az Autobinck 40 ezret értékesített. 2008-ban, az i10-re nagy feladat hárul, 420 ezerre szeretnék feltornászni az eladásokat. Nálunk a Hyundai, az új importőr tevékenységének és az i30 sikerének köszönhetően 26 százalékkal növelte eladásait az első negyedévben. A csöppségből idén 150-200-at terveznek értékesíteni.
Az i10 elsődleges célcsoportja az első autójukat vásárló fiatalok, azon családok, akik a háztartásukba második autót szeretnének; illetve azon 50 feletti házaspárok, akiknek már nincs otthon gyermekük.
Az i10-es modellt olyan városi autónak tervezték, hogy öt felnőtt is kényelmesen elférjen benne – ez azért merész vállalás még akkor is, ha 8,5 centivel növelték a belső vállteret az Atoshoz képest. 60:40 arányban osztottan síkba dönthetők az ülések háttámlái. Az autóban található még egy praktikus pakolórész a csomagtér alatt, amely tovább növeli a hasznos rakodóteret. Számokban kifejezve, a csomagtér befogadóképessége 225 liter alaphelyzetben.
A beltér hangulata komor, az egyhangú műanyag belsőt a tetszetős, fehér számlapú műszerfal és az alapáras mp3-as zenelejátszó dobja fel, amihez iPodot is csatlakoztathatunk. A prémium felszereltségi szinthez elektromos, dönthető és mozgatható napfénytető, hátsó légterelő, bőrborítású kormánykerék és sebességváltó gomb, távirányítású központi zár, elektromos tükör valamint ESP is kérhető – bár a hazai extralistán nem találtam az utóbbit.
Az elektromos szervokormány két irányban állítható, pontos. Ugyanez elmondható a váltóról is, a futómű meglepően kényelmes, nem pattog az autó csak nagy sebességnél és hepehupás úton. De ott nagyon. Elöl segédvázra szerelt MacPherson rendszerű, hátul a tekercsrugóra támaszkodó torziós rúd kialakítású futómű segít ebben. A gáz töltésű lengéscsillapítók ugyanúgy az alapfelszereltség részei, mint a négytárcsás fékrendszer ABS funkcióval.
Az i10-es modellt az induló 66 lóerős 1,1 literes benzinmotorral próbáltuk ki, amellyel 100-ig kellemes a menetzaj, 120-tól érezzük csak azt, hogy nem kellene tovább nyomni a gázt. Az új 1,1 literes háromhengeres, 75 lovas, változó geometriás turbóval ellátott dízelmotor már kapható, a hasonló teljesítményű új, 16 szelepes 1,2-es benzinmotorra még várni kell. A benzines változatok négyfokozatú automatikus váltóval is megvásárolhatók.
A sajtóanyag szerint a 1,1 literes dízel motor az ötsebességes manuális váltóval 4,3 literes átlagfogyasztást eredményez, szén-dioxid-kibocsátása 114 gramm/kilométer.
Bár még nem csapták a falhoz, a gyártó négycsillagos eredményt vár a törésteszten, a kocsi maximum négy légzsákkal rendelhető. 2 millió 99 ezer forintért juthatunk alapfelszereltséggel az autóhoz, a dízel 2,859 milliótól indul, igaz meglehetősen gazdag felszereltséggel, a csúcsmodell ára 3,099 millió forint.
B. Cs.
Műszaki adatok
Hyundai i10 1,1 | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1086 |
Környezetvédelmi besorolás | Euro 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 66 lóerő 5500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 100 Nm 2800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2380 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3565/1595/1540 |
Csomagtér | 225 liter |
Saját tömeg (kg) | 1000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 151 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 15,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 6,3 |
Országúti | 4,6 |
Vegyes | 5,2 |
Tesztfogyasztás | n. a. |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 124 |
ÁRA | 2,099 millió forinttól |