M7-es: még mindig nincsenek benzinkutak a Balatonnál
A múlt év augusztusában teljessé vált dél-balatoni autópályán még mindig nem épültek benzinkutak, holott a mintegy 80 kilométeres szakaszon tavaly októberben két üzemanyagforgalmazó cég összesen csaknem másfél milliárd forintért nyerte el a beruházási lehetőséget a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtól (KKK) - tudta meg az MTI.
A kőröshegyi völgyhíd átadásával Zamárditól Balatonszentgyörgyig, vagyis a Balaton teljes hosszában használhatóvá vált az M7-es autópálya, de sem az átadásra, sem azt követően nem készültek töltőállomások, akárcsak Nagykanizsa és Letenye között. A távirati irodával a KKK akkor azt közölte: a sztrádán a 137-es és a 167-es kilométernél két-két helyet jelöltek ki benzinkút építésére, pályáztatásukra pedig 2007 szeptemberében sor kerül.
Kalmár Koppány, a KKK Kommunikációs és Humánpolitikai Főosztályának vezetője pénteken közölte: a két komplex pihenőhelyre vonatkozó pályázatokat tavaly október elején zárták le. A 137-es kilométernél, Balatonlellénél a Mol, a 167-es kilométernél, vagyis Balatonkeresztúrnál pedig a Shell ajánlata bizonyult a legkedvezőbbnek.
A Mol által nyertesként fizetendő használatbavételi díj 766 millió forint, az éves díj további 10,2 millió forint, valamint a forgalomarányos bevétel fél százaléka. A Shell 625 millió forintot fizet nyertesként, amelyet évente 6 millió forinttal és a forgalomarányos bevétel szintén fél százalékával egészít ki.
Az építkezések azonban egyelőre nem kezdődtek meg, Kalmár Koppány ezzel kapcsolatban kifejtette: a két-két benzinkút tervei elkészültek, folyik az engedélyeztetésük, amelynek birtokában majd elkezdődhetnek a munkálatok. "A töltőállomások megnyitása az engedélyezési eljárásoktól függ, eddigi tapasztalataink alapján úgy számolunk, hogy a töltőállomások a harmadik negyedévben megnyithatnak" - tette hozzá a kommunikációs vezető.
Az M7-es autópálya még épülő utolsó, Balatonszentgyörgy és Nagykanizsa közötti szakaszát a tervek szerint májusban kellene átadni, bár az MTI helyszínen szerzett tapasztalatai szerint az átadás hónapokat fog késni. Ezen a közel 40 kilométeres szakaszon a 193-as kilométernél, Zalakomárnál épül komplex pihenőhely, amelynek benzinkútépítési jogát a KKK a sztráda átadása előtt megpályáztatta.
A közútfejlesztési központ kommunikációs vezetője elmondta: a zalai pihenőnél szintén a Mol adta a legkedvezőbb ajánlatot. A cég által fizetendő használatbavételi díj 564 millió forint, amelyhez éves díjként 6 millió forintot és a forgalomarányos bevétel fél százalékát fizeti az olajtársaság. Hozzátette: a hivatalosan a munkaterület átadásával együtt fizetendő használatbavételi díjakat a Mol már tavaly befizette, a Shell pedig az engedélyek megszerzése után utalja át.