© MTI |
Az egyik legfontosabb dolgunk, hogy 7 fok alatti nappali átlaghőmérsékletnél felszereljük a téligumikat. A kiválasztásánál legyünk nagyon körültekintőek, nézzük végig a teszteredményeket a hazai és a nemzetközi újságokban vagy az interneten. Megbízható segítség az is, ha a nagy teljesítményű autókat tuningoló cégeket szondázzuk, ők mit tesznek autóikra. Biztosak lehetünk abban, hogy a legjobbak közül választanak. Így kerülhetjük el, hogy neves, drága, de nem kielégítő gumiba fektessük pénzünket. Ha lehetőség van rá, 50 százaléknál kopottabb gumikat ne használjunk. 4 milliméternél kopottabbal ne vágjunk neki a télnek!
Nemcsak a kopásteljesítmény határozza meg a használhatóságot, hanem a gyártástól számított idő (pl. DOT 32 05) is, ahol az első két szám a gyártás hetét, a második két szám a gyártás évét jelöli. Ez az érték nem haladhatja meg a három évet. Ez a gumi szavatossági ideje, ami alatt anyagában megöregszik, és már nem hozza a tőle elvárható és megszokott tapadási értékeket. Az a legjobb, ha a gumi egy kicsit többet „tud”, mint az autó , így nem lehet zavarba hozni a hétköznapi vezetési stílussal. Nagy teljesítményű autóknál ez nem is olyan könnyű feladat.
|
A stabilitás és kiegyensúlyozott viselkedés szempontjából az lenne az ideális, ha négy egyforma és egyformán jó gumi lenne az autón. Ám ha ez anyagi okokból lehetetlen, legalább arra ügyeljünk, hogy a jobb gumik a hátsó kerekekre kerüljenek. Ez érvényes a nyári és téli gumikra egyaránt, hiszen mindig a hátsó kerekek felelősek az autó stabilitásáért, iránytartásáért. Ez minden autóra érvényes, függetlenül attól, hogy első, hátsó, vagy összkerék-hajtású járműről van-e szó. Az, amit a gumisok csinálnak, hogy egy fronthajtású kocsiról leveszik a kopottabb elsőket és kicserélik a hátsókkal, mondván, egyformán kopjanak, sok életet követelő döntés minden télen. Abba még elég kevesen haltak bele, hogy nem tudtak elindulni, de annál többen abba, hogy elveszítették uralmukat a jármű felett, és nekicsapódtak valaminek.
Hogyan tegyük fel a hóláncot? Hogyan induljunk el havon, hogyan fékezzünk, mit tegyünk, ha pörgünk? Válaszok a cikk folytatásában. Kattintson ide.