Kisautó nagy puttonnyal
Első benyomásra darabos az autó, a francia finomság és elegancia kimaradt.
Első benyomásra darabos az autó, a francia finomság és elegancia kimaradt. Japános, kopogós, rideg és sötét belső fogad, az oroszlános márkától több érzelmet várnánk még akkor is, ha egy kisebb autóról van szó, nem a kínálat csúcsáról. Igaz, a 207 SW nagyobbacska autó, ráadásul a tesztelt példányt csúcsfelszereltséggel adták. Valahogy a külseje és a belseje nincs arányban egymással, De ez csak első érzésre. Ha ésszel nézzük, akkor a puttony igazi áldás egy ilyen kisautón, ha a hátsó sor kényelmén nem is észlelhető a kombi forma, de a csomagtartó, az bizony igen terebélyessé vált.
Az ülések sportos hatásúak, jó az oldaltartás, ám sok az igénytelen műanyag és a fantáziatlan megoldás. Szép a műszerórák fényes és érzéki együttese, a központi kijelzőn jól olvashatók menet közben az utazással kapcsolatos legfontosabb adatok, a hőmérséklet, a fogyasztás, a megtett út, a rádióállomás vagy az éppen játszott mp3-as szám címe. A zenelejátszó kormányról vezérelhető, ez széria a Premium szinten. Fizetni kell viszont az oldal- és függönylégzsákokért, valamint az utasok övének bekapcsolására figyelmeztető jelzésért – 120 ezret. A manuális klíma vezérlőpultja idejétmúlt. A Citroenekből ismerős cserélhető beépített illatszóró ára 13 ezer forint, a sötétített hátsó ablakok további 25 ezerbe, az ülésfűtés és fényszórómosó 50 ezerbe, a tolatóradar 60 ezerbe kerül. A világot koppanásig kitáró panorámatetőért viszont nem kell plusz pénz. Ez a tető meg a csomagtartó menti meg az SW-t. A nyolcvanezres kék (Montebello) metálfényezésért kifizetett 80 ezerrel együtt a tesztelt autó 5,077 millió. Meghökkentően sok, bár tény, hogy jól felszerelt. ESP-t azonban még ennyi pénzért sem kapunk a Peugeot-ba. Ezért kanyarfényszóróval egy csomagban további 220 ezret kell leperkálnunk. Aki nem a csúcsfelszereltséget választja, hanem mondjuk az alap egynégyes benzinest, az 3 millió 59 ezerből megúszhatja az üzletet.
A 207 SW formája néhány barátomnak bejött, nekem annyira nem. Az orra gyönyörű, fenségesen arisztokratikus, a vége felé azonban romlanak az arányai, a fara már egyszerűen trampli. A korábbi függőleges lámpatesteket vízszintes, előrenyúló egységek cserélték le, az autó hátulról nagyon szélesnek tűnik, a csomagtartó előnyére válik ez.
A beltér praktikus, az egyszerű műszerek elrendezése ergonomikus, sok a tárolórekesz, pohártartóból csak egy van. A pedálok elrendezése nem szerencsés, könnyen összeakadtak a nem túl nagy lábaim. Kiváló a kilátás az autóból, sok a fény, aki befér a hátsó sorba, jól érzi magát a Peugeotban. Bántam, hogy nem ezzel az autóval látogattam el nemrég a Békás-szorosba. Az 1,1 négyzetméteres panorámatető gombnyomásra sötétíthető el, a szépsége mellett csupán csak az a kérdés foglalkoztatott, mi történik, ha borulunk? Szerencsére a pici hó nem fogott ki az új téligumikon, az autó stabilan, igaz elég hangosan szaladt új papucsain.
Jól futotta a köröket a kis kombi, a PSA-konszern legjobb motorját adták hozzá. Az egyhatos 110 lovas HDi részecskeszűrővel igazi főnyeremény, van ereje, kulturált a járása és elhanyagolható a fogyasztása. Jó, azért ennyire nem estem a péeresek gödrébe, de a hatliteres átlagfogyasztás egy hétszáz kilométeres tesztelés során mindenképpen jó eredménynek számít, még akkor is, ha nem csak városban használtam az autót. Fűtés-klíma, zene, világítás állandóan ment, sőt még egy hihetetlen, kétórás körúti dugót is átvészeltünk. A motor hangját csak alapjáraton lehet hallani, az autó pályatempónál is csendes. Futóműve a kombi kialakítás, a megnövelt terhelhetőség miatt keményre hangolt, ennek megfelelően rossz úton ráz.
A hátsó sorokban főként gyerekek férnek el kényelmesen, én magam mögé alig fértem be, a térdeim fölösben voltak, fejtér hátul is van bőven, a hátsó üléspad egyharmad/kétharmad arányban teljesen síkba dönthető. A 428 literes csomagteret könnyedén 1433 literesre bővíthetjük, a pakolásban segítségünkre van a harmonikaszerűen összecsukható kalaptartó és a távirányítóról nyitható hátsó szélvédő is. Ez egy nagyon praktikus megoldás, csupán a fogantyút felejtették le, így könnyedén a hátsó ablaktörlőnk életébe kerülhet a nyitási-csukási manőver.
A 207 SW nekem majd Outdoor-verzióban fog igazán bejönni, amikor az egyébként is szabadidős érzelmi húrokat megpendítő kombi hasmagasságát megemelik és csicsás műanyagborítással veszik körbe.
Az EuroNCAP teszteken az utasbiztonság terén ötcsillagos, gyermekbiztonsága négycsillagos, gyalogosvédelme háromcsillagos.
B. Cs.
Műszaki adatok
Peugeot 207 SW 1,6 HDi Premium | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1560 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 110 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 240 Nm 1750-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2540 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4149 / 1720 / 1510 |
Csomagtér | 428/1433 |
Saját tömeg (kg) | 1350 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 191 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 12,3 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi/Országúti/Vegyes | 6,1/4,4/5,0 |
Tesztfogyasztás | 6,0 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 131 |
ÁRA | 4,729 millió Ft |