2007. augusztus. 14. 16:10 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. augusztus. 14. 15:59 Autó

Amerikából jöttem, luxus crossover a nevem

Egyterű, luxuskocsi, kisbusz, terepjáró? Kollégáim és barátaim szerint inkább halottaskocsi. Tiltakozom. Az élet szép örömei élhetők át ezzel az autóval, a családot, a biztonságos közlekedést, az élmény dús szórakoztatást és az elegáns luxust szolgálja.

© Autómenedzser
Az SRX nem idei újdonság, ám a kétéves kasztnit idén új tartalommal és minőségében ugrásszerűen megváltozott belső luxussal került a képzeletbeli polcokra. Már alapáron is bőkezű az amerikai prémiummárka, de tesztautóm felszereltsége egyszerűen káprázatos volt: ülésfűtés, tempomat, digitális automatikus klíma, 5.1-es Bose hangrendszer, érintőképernyős navigációval, tévével és dvd-lejátszóval (818 ezer forint), hátsó szórakoztató rendszer (tv-rádió-dvd) (415 ezer forint), vezeték nélküli fülhallgatókkal, elektromos mozgatású memóriás bőr fotelek, elektromosan beállítható pedáltávolság, vontatmány-ellenörző rendszer, nyolc légzsák, elektromos mozgatású leghátsó ülések (415 ezer forint), távirányítóval felnyitható és lezárható csomagtér-ajtó, xenon-fényszórók, 18 hüvelykes kerekek, állandó összkerék-hajtás, egész tetős panorámaablak (570 ezer forint) stb. Minden elektromosan állítható az autóban, semmihez sem kell kézzel nyúlni. A leghátsó sor ülései gombnyomásra tűnnek el a padlóban. Nagy műsor. Az elektromos kütyük közül a navigáción kívül (Magyarország nincs rajta) mindent kipróbáltam, egészen más volt úgy három kölyökkel utazni, hogy közben ment bele a fejükbe a rajzfilm. A baj csak az volt, hogy ők hárman voltak, fülhallgatóból meg csak kettő, így nekem és a barátomnak is kijutott a Lilo és Stichből. Jó, de 5.1-ben szólt legalább.

Panoráma teteje közel egy négyzetméteres, a második sorban ülők is teljesen élvezhetik a napfényt, a levegőt, a szabadságot.

A Cadillacben az a jó, hogy bár a felső tízezer autója, nem fojtották belé a hangokat: ha odalépünk neki, 4-5 ezres fordulatszámtól úgy ordít a V6-os, mint egy sportkocsi. Öröm vele autózni, nagy sebességnél azonban illik odafigyelni a kissé imbolygó amerikás futóműre és a nagy tömegre. Az autót alapvetően sima utakra építették, azokon elhajókázik. A rossz utat sem veti meg, igaz, utasaink könnyen rosszul lehetnek a hajótöréshez hasonló dobálásban. Terepen is megállja a helyét, nem merészkedtem a saras mezei dagonyázásánál messzebb. A kormány pontos fogást igényel, közvetett, beforduláskor sok tekerést igényel, hogy ne maradjunk a szembesávban. Kanyarban egyébként stabil, hiszen minden kereke hajtott. Jól gyorsul, élvezet vele zöld lámpánál keménykedni.

A teszt folytatása, adatok, árak, fogyasztás az Autómenedzser.hu-n. Kattintson ide!

Hirdetés