© BMW |
A könnyűszerkezetes építési módban készült, háromrészes acéltető teljesen önműködően, mindössze 23 másodperc alatt borul az utastér fölé, s még gyorsabban – pontosan 22 másodperc alatt – tűnik el a nyitott kétajtós modell hátuljában. Nyitott autózás, a maga legszebb formájában, ám az új BMW 3-as Cabrio zárt tetővel is hű marad a modellre oly jellemző elegáns és egyedi megjelenéshez. A hosszú motorházfedél, a mélyen húzódó vállöv és a lapos farkialakítás semmi mással össze nem téveszthetővé avatják az új BMW 3-as Cabrio változatait.
A motorháztető alatt szintén izgalmas újdonságok rejtőznek: első ízben építik be az új fejlesztésű hat- és négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű erőforrásokat. A csúcsmodell szerepét a BMW 335i Cabrio tölti be, amelynek kettős turbófeltöltővel (Twin Turbo) szerelt, soros hathengeres aggregátja 225 kW/306 LE teljesítményt kínál. Emellett a BMW 330d Cabrio is megjelenik a palettán. 3,0 literes, soros hathengeres dízelmotorja teljes egészében alumínium forgattyúházzal rendelkezik, s a legújabb generációs common-rail üzemanyag-befecskendező rendszerrel készül.
© BMW |
A BMW 335i Cabrio mindössze 5,8 másodperc alatt gyorsít álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre, rugalmassági értékére a 80 és 120 kilométer/óra közötti, a legfelső alatti sebességfokozatban mért gyorsításra 7,1 másodperc adódik. Az elektronikus szabályzás 250 kilométer/óránál vet véget a száguldásnak. Az EU-szabvány szerint mért 9,9 literes 100 kilométerenkénti átlagos üzemanyag-fogyasztás e teljesítménykategóriában visszafogott értéknek számít. Az új BMW 330d Cabrio hajtóművének teljesítménye 170 kW/231 LE, 500 newtonméteres legnagyobb forgatónyomatéka pedig 1750-es és 3000-es percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. Az új Cabrio dízelváltozata 7,1 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás sebességre, a rugalmassági érték pedig a 80 és 120 kilométer/óra közötti, a legfelső alatti sebességi fokozatban mért gyorsítás során szintén 7,1 másodpercre adódik. A sportos dízel hatalmas tolóereje így kiválóan kihasználható, például egy tempós előzési manőver során. A BMW 330d Cabrio csúcssebessége eléri a 245 kilométer/órát, az EU-szabvány szerint mért átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 6,9 literre korlátozódik 100 kilométerenként.
Nem kell otthon hagyni a bőröndöt (Oldaltörés)
© BMW |
A jármű saját tömege mintegy 200 kilogrammal haladja meg a BMW 3-as Coupé esetében mért értéket. A padlószerkezet nyitott modellek esetében elengedhetetlen kiegészítő merevítése ugyanis éppúgy többlettömeget eredményez, mint a lehajtható keménytető nyitásához és zárásához szükséges elektromos motorok és hidraulikus elemek. A jármű első részében a menetdinamikai adottságok szempontjából felettébb kívánatos tömegcsökkentést az újszerű, műanyagból készült oldalfal-elemekkel valósították meg, amelyek a hagyományos acéltagokhoz viszonyítva mintegy 50 százalékos tömeg-megtakarítást képviselnek. A gyártás során felmerülő többletmunka-igényt is mérsékelték: a korábbi műanyag karosszériaelemekkel szemben ezeket az oldalfalakat nem szükséges külön fényezni, majd felszerelni, hanem a teljes nyers karosszériával együtt, a normál festési eljáráson mehetnek keresztül. Magas hőállóságuk és formatartásuk, illetve optimális hosszirányú tágulási tulajdonságaik, valamint nedvesség-felvevő adottságaik eredményeképpen a készre fényezett oldalfalak vizuálisan is a hagyományos acél karosszériaelemekkel megegyező tulajdonságokkal rendelkeznek.
© BMW |
A csomagtartó 350 literes térfogatával ugyancsak tágasnak számít, s még a lenyitott tető mellett rendelkezésre álló 210 liter is elegendő egy nagyméretű merevfalú bőrönd, vagy két golftáska kényelmes elhelyezésére. A Cabrio hátulja azonban további, jól használható rakodási lehetőséget is kínál. Az egyrészes hátsó üléstámla lehajtásakor keletkező sík felületen az első ülések mögött terjedelmes tárgyak is egyszerűen, a kárpitozás beszennyezésének, netán sérülésének veszélye nélkül szállíthatók.
Annak érdekében, hogy a rakodási lehetőségeket mindenkor a helyzetnek a lehető legmegfelelőbb módon sikerüljön kihasználni, a tető rekeszét és a csomagtartót variálható borítás választja el egymástól, amely zárt tető mellett a rakodókapacitás bővítése érdekében egyszerűen felhajtható. Ha ismét a helyére kerül, a BMW 3-as Cabrio a középkonzolon található gomb megnyomásával máris nyitott autóvá alakítható. A kapcsolót ehhez a tető mozgási irányának megfelelően hátrafelé kell húzni.
A hármas kabrióhoz 11,469 millió forintért juthatunk hozzá (320i), a benzines csúcsváltozat 15,569 millióba, a hathengeres dízel 14,352 millióba kerül.