Vérpezsdítő és innovatív az új ötös BMW
A BMW 5-ös sorozata izgalmas módon testesíti meg az elegáns megjelenés és a sportos menettulajdonságok egységét. Fellépése, a vezetés élménye és a kényelem most ismét magasabb színvonalra fejlődött.
© BMW |
Az erőátvitel rendszer legújabb fejlesztései közé tartozik a kifejezetten gyors és pontos működésű hatfokozatú automata sebességváltó, valamint a sport automata sebességváltó. A BMW 5-ös sorozat legerősebb benzines erőforrásainak automata sebességváltóval szerelt változatai a közvetlen motorkapcsolatnak és a rendkívül precíz szabályzásnak köszönhetően alacsonyabb üzemanyag-fogyasztási értékeket kínálnak, mint a manuális váltóval készülő kivitelek. Az új BMW 5-ös kínálatában szintén szerepel három motorváltozat, amely a BMW xDrive változó nyomatékelosztású, állandó összkerék-hajtásával is rendelhető. Ebben az intelligens összkerék-hajtási rendszerben továbbfejlesztett szabályozóelektronika gondoskodik a változó menethelyzetekre adott még közvetlenebb és pontosabb reakciókról.
© BMW |
Külső formavilág
© BMW |
© BMW |
A kipufogógáz-emisszió mérsékléséről a dízelmotorokban a harmadik generációs common-rail befecskendezési rendszer gondoskodik, mégpedig a feltöltő- és kipufogórendszer széles körű innovatív megoldásaival együtt. Ennek csúcsán a vezérelt töltésű ikerturbóval (VTT) szerelt, háromliteres soros hathengeres motor áll. A sportos hathengeres dízel bőséges, 210 kW/ 286 LE teljesítményt kínál, ami 10 kW/14 LE növekményt képvisel elődjéhez képest.
Motorváltozattól függően a BMW 5-ös sorozat egyes modelljei más és más fogyasztás- és emisszió-csökkentő megoldásokkal rendelkeznek. Ezek közé tartozik a jármű áramellátását a motorfék-üzemre koncentráló fékenergia-visszanyerés, a manuális sebességváltós modellekben a takarékos vezetést segítő sebességváltás-jelző, valamint a fék- és hűtőlevegő szelepek aerodinamikai tulajdonságok javítását szolgáló aktív szabályzása.
A vezetés élménye iránti legmagasabb fokú igények kielégítéséről a BMW 5-ös sorozat modelljeiben a nyolchengeres Limousine és Touring változatok gondoskodnak. A BMW 550i hajtásáról a 4,8 literes, 270 kW/367 LE teljesítményű, V8-as aggregát gondoskodik, amelynek maximális nyomatéka eléri a 490 newtonmétert. A 0-ról 100 kilométer/órás tempóra mért gyorsulás mindössze 5,2 (Limousine), illetve 5,3 másodperc (Touring), csúcssebességüket pedig 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika.
225 kW/306 LE teljesítményével és 390 newtonméter maximális nyomatékával a BMW 540i 4,0 literes, nyolchengeres erőforrása is a vezetés igencsak dinamikus élményét kínálja. A BMW 540i a 0-ról 100 kilométer/órás tempóig gyorsításhoz mindössze 6,1 másodpercet igényel, végsebessége a leszabályozással 250 kilométer/óra. A BMW 540i átlagfogyasztása 10,5 literre csökkent 100 kilométerenként. Még kedvezőbben alakul az automata sebességváltóval szerelt kivitel üzemanyag-fogyasztása: átlagosan 9,7 liter 100 kilométerenként.
© BMW |
Az alapkivitel hajtásrendszerén kívül opcióként rendelkezésre álló BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer egészen különleges élményt kínál. A motor nyomatékának folyamatos és változó elosztása a BMW 530xd, a BMW 530xi és a BMW 525xi modellek számára nemcsak laza talajon biztosít kiemelkedő menettulajdonságokat. A motor nyomatékát az elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsoló változóan osztja el a négy kerékre, hatékonyan javítva a Limousine és a Touring modellek menetdinamikai képességeit is. A még pontosabb szabályzás érdekében a DSC és az xDrive számítógépei újszerű megoldással állnak összeköttetésben egymással.
A legolcsóbb ötös az 520d, amelyet 9,89 millióért kaphatunk meg, a legerősebb dízel kombiért összkerék-hajtással (530xd) 14,85 milliót kell fizetnünk, a legolcsóbb benzines (523i) ára 11,747 millió forint, az 550i alapára 19,54 millió, a csúcslimuzin (M5) 26,79 millió forintba kerül.