2007. március. 05. 11:55 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. március. 05. 11:34 Autó

Vérpezsdítő és innovatív az új ötös BMW

A BMW 5-ös sorozata izgalmas módon testesíti meg az elegáns megjelenés és a sportos menettulajdonságok egységét. Fellépése, a vezetés élménye és a kényelem most ismét magasabb színvonalra fejlődött.

© BMW
A külsején végrehajtott célzott módosítások, valamint a belső tér nemcsak láthatóan, hanem tapinthatóan tovább finomított stílusa együttesen emelik ki a BMW 5-ös Limousine és a BMW 5-ös Touring sportosan elegáns és igényes karakterét. Az utastér prémium hangulatát a különösen színvonalas anyagválasztás, a tetszetős színösszeállítások, valamint a műszerfal és a kezelőelemek továbbfejlesztett kialakítása határozza meg. A BMW 5-ös sorozatának motorválasztékát még erőteljesebb és rendkívül takarékos konstrukciók teszik teljessé. A már eddig is temperamentumos teljesítmény-leadásukról és a legmagasabb fokú kulturáltságukról közismert benzines és dízelmotorok immár a gazdaságosság terén is minden teljesítménykategóriában az élre kerültek.

Az erőátvitel rendszer legújabb fejlesztései közé tartozik a kifejezetten gyors és pontos működésű hatfokozatú automata sebességváltó, valamint a sport automata sebességváltó. A BMW 5-ös sorozat legerősebb benzines erőforrásainak automata sebességváltóval szerelt változatai a közvetlen motorkapcsolatnak és a rendkívül precíz szabályzásnak köszönhetően alacsonyabb üzemanyag-fogyasztási értékeket kínálnak, mint a manuális váltóval készülő kivitelek. Az új BMW 5-ös kínálatában szintén szerepel három motorváltozat, amely a BMW xDrive változó nyomatékelosztású, állandó összkerék-hajtásával is rendelhető. Ebben az intelligens összkerék-hajtási rendszerben továbbfejlesztett szabályozóelektronika gondoskodik a változó menethelyzetekre adott még közvetlenebb és pontosabb reakciókról.

© BMW
A BMW új 5-ös sorozata mindemellett a vezetői segédrendszerek és a kényelmi felszerelések tekintetében is innovatív megoldások egész sorával jelenik meg. A BMW 5-ös a szegmens egyetlen modelljeként kínálja az aktív kormányzás, a fényszóró-asszisztens, az éjjellátó rendszer, a szélvédő kijelző, illetve az araszoló funkcióval is rendelkező aktív sebességszabályzás, valamint a sávelhagyásra figyelmeztetés rendszereit. A BMW 5-ös sorozatának hosszú távú menetkényelmét mindezeken kívül az alapfelszereltséghez tartozó, nyolc kedvenc gombbal kiegészített iDrive kezelési rendszer, valamint az egész szavas hangvezérléssel működő navigációs berendezés emeli egyedülállóan magas színvonalra.

Külső formavilág

© BMW
A karakteresen megformált fényszórók új simaüveges megjelenéssel készülnek, az irányjelzőket áttetsző, lamellás bura fedi, a körfényszórók keltette igényes technikai hatást pedig krómszegélyek erősítik. A kettős BMW-vesét most a lökhárító síkjában formálták meg. Az első rész harmonikus és tetszetős összhatásához a légbeömlő nyílás is hozzájárul, amelynek lendületes szélső ívei a fényszórókéra rímelnek. A jármű széles nyomtávját a középen húzódó díszléc hangsúlyozza. A küszöbökön kialakított újabb él révén a Limousine és a Touring karosszériája oldalnézetében egyaránt nyújtottabbnak hat. A hátsó lámpatestek – a fényszórókhoz hasonlóan – szintén új és igényes simaüveges kialakításban készülnek, és LED-irányjelzőket tartalmaznak.

Hatékony dinamika (Oldaltörés)



© BMW
Nagyobb teljesítmény, mérsékelt saját tömeg és megnövelt hatásfok gondoskodik arról, hogy a BMW 5-ös Limousine és a BMW 5-ös Touring motorkínálata még intenzívebben a hatékony dinamika, a BMW csoport gazdaságos és környezettudatos koncepciójára összpontosíthasson. A BMW új 5-ös sorozatának piaci bevezetésekor kilenc motor választéka áll rendelkezésre, teljes egészében új fejlesztésű, illetve átfogóan továbbfejlesztett konstrukciók formájában. A három hat- és két nyolchengeres aggregát a benzinmotorok terén minden vásárlói igényt kielégít. Az új soros hathengeres motorokban első ízben működik szegénykeverékes közvetlen benzinbefecskendezés. A BMW új, második generációs, közvetlen befecskendezés rendszerében piezo-befecskendezők gondoskodnak a különösen pontos befecskendezésről, amelyek az üzemanyag-takarékos szegénykeverékes üzemet különösen széles fordulatszám-tartományon lehetővé teszik.

A kipufogógáz-emisszió mérsékléséről a dízelmotorokban a harmadik generációs common-rail befecskendezési rendszer gondoskodik, mégpedig a feltöltő- és kipufogórendszer széles körű innovatív megoldásaival együtt. Ennek csúcsán a vezérelt töltésű ikerturbóval (VTT) szerelt, háromliteres soros hathengeres motor áll. A sportos hathengeres dízel bőséges, 210 kW/ 286 LE teljesítményt kínál, ami 10 kW/14 LE növekményt képvisel elődjéhez képest.

Motorváltozattól függően a BMW 5-ös sorozat egyes modelljei más és más fogyasztás- és emisszió-csökkentő megoldásokkal rendelkeznek. Ezek közé tartozik a jármű áramellátását a motorfék-üzemre koncentráló fékenergia-visszanyerés, a manuális sebességváltós modellekben a takarékos vezetést segítő sebességváltás-jelző, valamint a fék- és hűtőlevegő szelepek aerodinamikai tulajdonságok javítását szolgáló aktív szabályzása.

A vezetés élménye iránti legmagasabb fokú igények kielégítéséről a BMW 5-ös sorozat modelljeiben a nyolchengeres Limousine és Touring változatok gondoskodnak. A BMW 550i hajtásáról a 4,8 literes, 270 kW/367 LE teljesítményű, V8-as aggregát gondoskodik, amelynek maximális nyomatéka eléri a 490 newtonmétert. A 0-ról 100 kilométer/órás tempóra mért gyorsulás mindössze 5,2 (Limousine), illetve 5,3 másodperc (Touring), csúcssebességüket pedig 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika.

225 kW/306 LE teljesítményével és 390 newtonméter maximális nyomatékával a BMW 540i 4,0 literes, nyolchengeres erőforrása is a vezetés igencsak dinamikus élményét kínálja. A BMW 540i a 0-ról 100 kilométer/órás tempóig gyorsításhoz mindössze 6,1 másodpercet igényel, végsebessége a leszabályozással 250 kilométer/óra. A BMW 540i átlagfogyasztása 10,5 literre csökkent 100 kilométerenként. Még kedvezőbben alakul az automata sebességváltóval szerelt kivitel üzemanyag-fogyasztása: átlagosan 9,7 liter 100 kilométerenként.

© BMW
A BMW 5-ös sorozat modelljei szériában 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal készülnek, de a BMW 550i, a BMW 540i, a BMW 530i, a BMW 535d és a BMW 530d alapfelszereltségébe 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák tartoznak. Az extrafelszerelések között további vonzó megjelenésű 17 és 18 hüvelykes keréktárcsák szerepelnek. Mindegyik opcióként rendelhető keréktárcsára defekttűrő tulajdonságokkal rendelkező gumiabroncsok kerülnek.

Az alapkivitel hajtásrendszerén kívül opcióként rendelkezésre álló BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer egészen különleges élményt kínál. A motor nyomatékának folyamatos és változó elosztása a BMW 530xd, a BMW 530xi és a BMW 525xi modellek számára nemcsak laza talajon biztosít kiemelkedő menettulajdonságokat. A motor nyomatékát az elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsoló változóan osztja el a négy kerékre, hatékonyan javítva a Limousine és a Touring modellek menetdinamikai képességeit is. A még pontosabb szabályzás érdekében a DSC és az xDrive számítógépei újszerű megoldással állnak összeköttetésben egymással.

A legolcsóbb ötös az 520d, amelyet 9,89 millióért kaphatunk meg, a legerősebb dízel kombiért összkerék-hajtással (530xd) 14,85 milliót kell fizetnünk, a legolcsóbb benzines (523i) ára 11,747 millió forint, az 550i alapára 19,54 millió, a csúcslimuzin (M5) 26,79 millió forintba kerül.

Hirdetés