2007 legsikeresebb slágerautói
A 77. genfi autószalonról szóló harmadik beszámolónkban azokat az újdonságokat vesszük sorba, amelyek az év nagy sikerei lesznek Európában és Magyarországon egyaránt.
Audi A5, S5 – A TT és az R8 mellett újabb kupéval rukkolt ki az ingolstadti gyártó. Az A5 kupé az A4-es és az A6-os helyezkedik el, az Audi új padlólemez stratégiájának részeként. A kéajtós négyüléses Walter de’ Silva munkáját dicséri, szerinte ez a legszebb autó, amit valaha is tervezett. Az A5-ösnek a piacon olyan erőművészekkel kell megküzdenie, mint a BMW hármas kupéja, vagy a Mercedes-Benz CLK. A gyártó terveiben évi 35 ezer autó elkészítése szerepel. Az A5-ből elkészült az izmosabb változat is, az S5-öst ugyanaz a 354 lovas 4,2-es V8-as hajtja, mint az S4-est.
BMW 1, BMW 3 kabrió – Végre elkészült a legkisebb bajor háromajtós változata, valljuk be, a 130i dinamizmusához ez a majdnem kupé forma jobban illik. Az új kasztni mellett néhány apróság is megváltozott az egyesben, a spojlerek sportosabb hatást kölcsönöznek az eddig 200 ezer példányban eladott autónak. Az egyes ezentúl újrahasznosítja a fékezés energiáját, a 118d új dízelmotorja 140 gramm/kilométer széndioxidot bocsát csak ki a mostani 176-tal szemben. A hármas kabrió háromrészes keménytetővel készül, amely 23 másodperc alatt bújik el, illetve elő.
Fiat Bravo – Hatéves szünet után újra hódíthat a Fiat a kompakt osztályban. A Grande Punto stílusában készült új Bravo jelzi, hogy a Fiat kilábalt a nehéz pénzügyi időszakából és kész újra a slágerlisták élére kerülni.
Cadillac Escalade – A megújult Cadillac Escalade megérkezett Európába. Amerika legsikeresebb luxusterepjáróját 409 lovas 6,2 literes alumínium V8-as motor hajtja.
Chevrolet HHR Az amerikai piacra 2005-ben bevezetett retró egyterűvel kísérletezik az idén a Chevrolet Európában, így hazánkban is. Az 1949-es Chevrolet Suburban reinkarnációja kétféle négyhengeres motorral készül, amelyek nemcsak erősek, hanem szerény fogyasztásúak és környezetkímélők is: a 2,2-es teljesítménye 149 lóerő, nyomatéka 210 Nm, a 2,4-es 175 lóerőt és 228 Nm nyomatékot ad le.
Ford Mondeo – A fiatalabb vásárlókat megcélzó Mondeo a tanulmányautó Aston Martin jellegétől sokkal konzervatívabb ruhában született újjá, de így is hatásos, főleg a kombi néz ki jól. A belgiumi Genkben évi 200 ezer Mondeo gyártásával számol a Ford. Európa egyik kedvelt cégautója a szedán és a kombi mellett ötajtós változatban is kapható májustól.
Hyundai i30 – A koreaiak nem csupán a Kia c’eeddel ijesztgetik az európai gyártókat. A Hyundai Genfben bemutatta az FD koncepcióra (Arnejs) épülő i30 szériaérett változatát. A csapotthátú ötajtós egyúttal az új Hyundai-nevek előfutára is, hisz a jövőben egy betű és egy szám kombinációját látjuk majd a koreai autók hátsóján. Az i30-at 2009-től Csehországban gyártják, addig a távol-keletről importálják. Hamarosan kombi is készül.
Jeep Wrangler – A mítosz megújult és elnyűhetetlenebb, mint valaha. A hamarosan nálunk is kapható, nemrég bemutatott terepjáró ezúttal négyajtós változatban is elérhető. A Wrangler így már majdnem úgy néz ki, mint egy Hummer, annyi különbséggel, hogy abból a sárból, amibe ez utóbbi beragad, a Jeep vígan kimászik.
Mazda2 – A japánok ledobták a dobozformát a legkisebb Mazdáról és sportos külsőt varázsoltak rá. Míg a kisautók egyre csak nőnek, addig a harmadik generációs kettes kisebb, de szélesebb lett elődjénél. Az autót kizárólag Hiroshimában gyártják.
Mercedes-Benz C-osztály – Zöldebbre váltott a stuttgarti mű, a minden ízében megújult C-osztály sokkal takarékosabb mint elődje és károsanyag-kibocsátása is jelentősen csökkent. A Mercedes-főnök Zetsche elvárásai szerint az új modell eladásai 10 százalékkal haladják majd meg az elődjéét. Ez nem kis feladat, hisz abból több mint 2 milliót értékesítettek 2000 óta. Az újdonságot Németországban már árulják.
Peugeot 4007 – A Mitsubishi Outlanderre épülő szabadidő-autó új színt hozhat a Peugeot életében, hisz az egyre bővülő terepjárópiacon eddig nem volt a franciáknak autójuk. A 4007-et szériában adalékolt technológiás részecskeszűrővel (FAP) kínálják. A 2,2 liter hengerűrtartalmú, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses dízelmotor a Ford-csoporttal kialakított partneri kapcsolat eredménye. Az erőforrás teljesítménye 115 kW (156 LE), legnagyobb nyomatéka eléri a 380 Nm-t, és 30 százalékos arányban képes bio-üzemanyaggal történő üzemelésre.
Renault Twingo – A Renault offenzíva előfutára a megújult Twingo sokkal dinamikusabb és sportosabb, mint az elődje, ám formája kevésbé meglepő, mint amilyen az volt 1993-as bevezetésekor. Az új Twingót az előző Clio padlólemezén Szlovéniában, Novo Mestóban gyártják, évi 175 ezer példány a cél.
Skoda Fabia – A skoda standján nem csupán a Fabiában helyet foglaló szép lányok keltették fel a közönség érdeklődését, hanem főként az S2000-es versenyautó, amellyel a Skoda hamarosan bemutatkozik a raliporondon.
Smart fortwo – A négyajtós smart búcsúja után itt a megújult kétajtós, amelyet annak ellenére jelentősen átszabtak, hogy az a külsején látványosan látszana. A Brabus által tuningolt változat egyliteres és 98 lóerős, amivel a kisautó a leszabályzott 155 kilométer/órás végsebességnél többre is képes.
Volkswagen Golf Variant – Bár meglepő a befejezése, azaz a hátsója, a Volkswagen Golf Variant továbbra is a cégek, flották kedvence lesz alacsony költségei és praktikuma révén. A kombi első két generációjából a németek 1,2 milliót értékesítettek. A 4560 milliméter hosszú jármű megkapta a Passatot és az R32-es Golfot is díszítő hatalmas hűtőmaszkot.