© hvg.hu |
Az előzetes hírekkel ellentétben kevés különleges manufaktúra szerepelt az idei szalonon. A kicsik valószínűleg nem tudták kifizetni a Palexpo helypénzét. A poraiból feltámadó Donkervoort csemegét mutatott be, a D8 GT igazi macsómobil, amelyben Mad Max is jól érezné magát. 1,8 literes Audi motorját 270 lóerősre izmosították. A 660 kilós veszedelem 2008 közepétől kapható 150 ezer svájci frankért. A kisebb motorral szerelt, 150 lovas változat 112 ezer frankba kerül.
© www.salon-auto.ch |
A króm-molibdén-acél vázra épülő Gumbert Apollót szintén Audi motor hajtja, a 4,2-es V8-as 700 lóerőt teljesít, ára 300 ezer euró. Különleges, a múltba visszatekintő autót épített Genfre az Irmscher tuningműhely, az Irmscher Seven az 1957-es Lotus Seven újraértelmezése, igaz ezúttal 295 ló erejével megáldva. Motorterében kétliteres Opel OPC moci dübörög. A leggyorsabb svéd autót, a Koenigsegg CCX-et már részben a Budapesti Autószalonon is megcsodálhattuk, nála különlegesebb a CCXR változat, amely E85-ös üzemanyaggal is működik. Ráadásul még jobban muzsikál, mint a normál benzines testvére, 816 lóerő helyett 1018 lovas a 4,7 literes V8. Nyomatéka 920-ról 1060 Nm-re nőtt. Meglepetést keltett a CCGT, amely 2008-ban a Fia-GT1 szabályoknak megfelel, így indulhat a 24 órás Le Mans-i futamon. A versenyautó tudását lebutították, csupán 600 lovas.
© hvg.hu |
A száz darabos Morgan AeroMaxból a 2008-as gyártás előtt már 75 darabot eladtak. A kiállított példányt 4,8 literes nyolchengeres BMW-motor hajtja, hatsebességes automatikus váltóval szerelve 94 ezer angol font az ára.A 2006-ban bemutatott Coupé és Spyder után a genfi szalonon újabb csodát leplezett le a Pagani Zonda, a Zonda R 1:5-höz arányú modelljét láthattuk csak, az októberben elkészülő 10 könnyített karosszériájú versenyautókat hatliteres V12 AMG-motor hajtja.
A Rigában 100 éve alapított Russo-Baltique mutatta be a szalon egyik legfeltűnőbb autóját, az Impression kupét. Az 550 centis monstrumban 550 lovas V12-es biturbós Maybach motor dolgozik. Négy másodperc alatt van száz kilométer/órás sebességen, a száguldás 314 kilométer/óráig tart. A grúz dizájner tervezte orosz csodáért egymillió eurót kérnek.
Szintén több, mint száz éves a holland Spyker, amelynek C12 Zagatója sok kíváncsi látogatót ejtett rabul. A kupéból csupán 24 készül, darabja félmillió svájci frank, hatliteres V12-es Audi motorja ötszáz lovas. A spanyol Tramontana harmadszor állít ki Genfben, extrém járműve alumíniumból készül, alapban 520 lovas, amelyet gombnyomásra 712-re emelhetünk. A német Wiesmann kétülésesei immár gyorsabbak, végsebességük 290 kilométer/óra. A mozgatásukról BMW-erőforrások gondoskodnak. A kabrió 140 ezer, a kupé 170 ezer frankba kerül.
A különlegességek mellett sok szép tanulmányautót is láthattunk Genfben. Galériánk megtekintéséhez kattintson a képekre.
B. Cs.