2007. március. 23. 14:25 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 16. 17:56 Autó

Haszontalan szépségek a genfi szalonon - galériával

A környezetbarátabb megoldások mellett rengeteg különlegességet, egyedi és furcsa járműveket is bemutattak a 77. Genfi Autószalonon. Helyszíni tudósítás sok képpel.

© hvg.hu
Az előzetes hírekkel ellentétben kevés különleges manufaktúra szerepelt az idei szalonon. A kicsik valószínűleg nem tudták kifizetni a Palexpo helypénzét. A poraiból feltámadó Donkervoort csemegét mutatott be, a D8 GT igazi macsómobil, amelyben Mad Max is jól érezné magát. 1,8 literes Audi motorját 270 lóerősre izmosították. A 660 kilós veszedelem 2008 közepétől kapható 150 ezer svájci frankért. A kisebb motorral szerelt, 150 lovas változat 112 ezer frankba kerül.



© www.salon-auto.ch
A króm-molibdén-acél vázra épülő Gumbert Apollót szintén Audi motor hajtja, a 4,2-es V8-as 700 lóerőt teljesít, ára 300 ezer euró. Különleges, a múltba visszatekintő autót épített Genfre az Irmscher tuningműhely, az Irmscher Seven az 1957-es Lotus Seven újraértelmezése, igaz ezúttal 295 ló erejével megáldva. Motorterében kétliteres Opel OPC moci dübörög. A leggyorsabb svéd autót, a Koenigsegg CCX-et már részben a Budapesti Autószalonon is megcsodálhattuk, nála különlegesebb a CCXR változat, amely E85-ös üzemanyaggal is működik. Ráadásul még jobban muzsikál, mint a normál benzines testvére, 816 lóerő helyett 1018 lovas a 4,7 literes V8. Nyomatéka 920-ról 1060 Nm-re nőtt. Meglepetést keltett a CCGT, amely 2008-ban a Fia-GT1 szabályoknak megfelel, így indulhat a 24 órás Le Mans-i futamon. A versenyautó tudását lebutították, csupán 600 lovas.

© hvg.hu
A száz darabos Morgan AeroMaxból a 2008-as gyártás előtt már 75 darabot eladtak. A kiállított példányt 4,8 literes nyolchengeres BMW-motor hajtja, hatsebességes automatikus váltóval szerelve 94 ezer angol font az ára.A 2006-ban bemutatott Coupé és Spyder után a genfi szalonon újabb csodát leplezett le a Pagani Zonda, a Zonda R 1:5-höz arányú modelljét láthattuk csak, az októberben elkészülő 10 könnyített karosszériájú versenyautókat hatliteres V12 AMG-motor hajtja.

A Rigában 100 éve alapított Russo-Baltique mutatta be a szalon egyik legfeltűnőbb autóját, az Impression kupét. Az 550 centis monstrumban 550 lovas V12-es biturbós Maybach motor dolgozik. Négy másodperc alatt van száz kilométer/órás sebességen, a száguldás 314 kilométer/óráig tart. A grúz dizájner tervezte orosz csodáért egymillió eurót kérnek.

Szintén több, mint száz éves a holland Spyker, amelynek C12 Zagatója sok kíváncsi látogatót ejtett rabul. A kupéból csupán 24 készül, darabja félmillió svájci frank, hatliteres V12-es Audi motorja ötszáz lovas. A spanyol Tramontana harmadszor állít ki Genfben, extrém járműve alumíniumból készül, alapban 520 lovas, amelyet gombnyomásra 712-re emelhetünk. A német Wiesmann kétülésesei immár gyorsabbak, végsebességük 290 kilométer/óra. A mozgatásukról BMW-erőforrások gondoskodnak. A kabrió 140 ezer, a kupé 170 ezer frankba kerül.

A különlegességek mellett sok szép tanulmányautót is láthattunk Genfben. Galériánk megtekintéséhez kattintson a képekre.

B. Cs.

URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.