2007. március. 26. 19:08 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. március. 26. 19:28 Autó

Kedvelik a kicsi, de erős TSI-motorokat

Nagy teljesítmény, kis lökettérfogatú, alacsonyabb fogyasztású motor, dupla feltöltés. Bevezetése óta több mint 41 ezer TSI-motoros Golfot, Jettát és Tourant adtak át.

© hvg.hu
A kompresszorral és turbóval feltöltött motornak egyelőre két teljesítményszintje létezik. A kínálat legfiatalabb TSI-motoros típusa a Golf Variant, július elsejétől már megvásárolható Németországban. Kezdetben a 140 lóerős TSI lesz elérhető, nem sokkal később pedig a 170 lovas TSI segítségével is szárnyalhat majd a kombi.

Jelenleg a Volkswagen a TSI-motorokat a Golfhoz, a Golf Plushoz, a CrossGolfhoz, a Jettához és a Touranhoz kínálja. Év végén az új Tiguan is csatlakozik a kínálathoz, napjainkban pedig már tesztelnek egy földgáztüzelésű TSI-motorváltozatot egy Passatban.

© VW
A TSI-motorok alapvető műszaki jellegzetessége a downsizing, vagyis a motor literteljesítményének csökkentése. Ezekben az esetekben a hengerűrtartalom változatlan marad, vagy akár még csökkenhet is, ugyanis az intelligens feltöltőrendszer tiszta, környezetkímélő tolóerőről és alacsony költségekről gondoskodik.





Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.