2007. március. 20. 15:25 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. március. 20. 15:14 Autó

Az Audi dízel versenyautója ismét győzött

Az Audi új R10 TDI versenyautója március 17-én Sebringben (USA) állt rajthoz . Florida 12 órás futama a Le Mans sorozat (American Le Mans Serie) nyitánya, egyben egyik csúcspontja.

© audi.hu
A továbbfejlesztett Audi R10 TDI nem csupán új designja tekintetében tér el nagysikerű elődjétől, hanem számos részletében történt változás. Az Audi R10 TDI dolga második szezonja során semmiképpen sem vált egyszerűbbé. A 150 kilogrammal könnyebb LM P2 versenygépek az Amerikai Le Mans Sorozatban a Le Mans-ban engedélyezettnél nagyobb teljesítménnyel állhatnak rajthoz. A dízel autók számára emellett az ACO-szabályzat (Automobile Club de l’Ouest) szerint kilenc literrel kisebb üzemanyag-tartály engedélyezett. Emellett a V12 TDI motor teljes elektronikai rendszerét továbbfejlesztették. A maximális teljesítmény változatlanul mintegy 650 lóerő.

A 12 órás versenyen ismét az Audi versenyutója haladt át elsőként a célvonalon , úgy, hogy a vezető pozíciót az utolsó előtti órában vette át a német Frank Bielaval és Marco Wernerel, valamint az olasz Emanuel Pirroval versenyző csapat. A másik Audi R10-essel autózók (az olasz Dindo Capello, a skót Allan McNish és a dán Tom Kristensen) a negyedik helyen értek célba annak ellenére, hogy mindössze egy éjszakája volt a szerelőknek arra, hogy a verseny előtti utolsó edzésen összetört autót újraépítsék.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.