2007. február. 10. 18:46 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. február. 10. 18:47 Autó

Újabb káprázatos Mazda-tanulmány

Az elmúlt évben a Mazda koncepcióautó-trilógiájával kápráztatta el a világ autókiállításainak közönségét. A Sassou formanyelvével és számtalan rejtett képességével hozott újat. Tokióban a Senku, a XXI. Párizsi Automobil Fesztiválon nyerte el a legszebb koncepcióautó díját. A Mazda Kabura a Detroiti Autószalon Esztétikai és Innovációs Díját hódította el. Genfre a japán gyártó a Hakezevel készül.

© Mazda
Napjainkban a Mazda négy olyan új tanulmánnyal folytatja a tanulmányautók sorozatát, melyek mindegyike a cég teljesen újszerű, Nagare formanyelvét testesíti meg. A Nagare a japán nyelvben az áramlást, illetve a mozgás megtestesítését jelenti. A Nagare filozófia legújabb megtestesítője megérkezett Európába. A premierjét hivatalosan a 2007-es Genfi Autószalonon ünneplő Hakaze a Mazda európai formatervező központjában készült, Frankfurt mellett.

A Mazda Hakaze egy kompakt crossover, hamisítatlan roadster karakterrel, egyesítve magában a három, nagy hagyományokkal bíró kategória legjobb tulajdonságait. Tetejének egy része eltávolítható, ez adja a roadsteres hangulatot. Menetdinamikája átlagon felüli, vezetése élvezetes. Magas üléshelyzete és funkcionális beltere a szabadidőautókra emlékeztet. Külseje ugyanakkor homokdűnéket idéző, ismétlődő vonalakkal idézi a természetet, az abban fellelhető áramlásokat.

© Mazda
Japánul a Hakaze szó a ha (levél) és kaze (szél) szavakból tevődik össze, ami egyben találó elnevezés is egy olyan járműnek, amely álló helyzetben is hasítja a levegőt. A Mazda Hakaze 4,42 méteres hossza nagyjából megegyezik a Mazda3 ferdehátú változatával (+15 mm) – ami garantálja az agilis, sportos úttartást. Szélessége 1890 mm (+35 mm), magassága 1560 mm (+95 mm) szintén meghaladja némileg a Mazda3 méreteit, emellett terepjárósan magas üléspozíció, nagy üvegfelületek, valamint hosszú rugóutak jellemzik. Ezek a tulajdonságok a C-szegmens szabadidőautóinál megszokottak.

Ultramodern, otthonos belső

© Mazda
A Mazda Hakaze belső tere a forma, a textúra és a funkcionalitás diadala. Két nagyméretű, felfelé nyíló ajtaja kulcs nélküli, érintésre működik, és kényelmes bejutást tesz lehetővé a négy kagylóülés egyikébe. Adatokat továbbíthatunk és hívhatunk le az autó számítógépéről a személyre szabott adatkagylónkkal, ami a Mazda Sassou tanulmányautó USB-csatlakozós megoldásának továbbfejlesztése. Ez egy vezeték nélküli szerkezet, amit a vezető egyszerűen a zsebében hord, s automatikusan csukhatja és nyithatja az autót. Emellett ezen tárolhatja személyes autóbeállításait, valamint különféle adatokat az otthoni számítógépéről (útvonal, zene, filmek).

A Mazda Hakaze tanulmányt úgy alkották meg, hogy az erőteljes DISI benzines vagy akár dízel erőforrás is mozgathassa. A 2.3 literes MZR DISI benzinmotor nagyteljesítményű turbófeltöltős erőforrás, közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, amihez a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtású erőátvitele csatlakozik.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.