Összehasonlító autóreklám sokkolja a szlovák piaci szereplőket
Egy autó, amelytől a Skodának félnie kell! - ezzel a reklámszlogennel indította be reklámkampányát a Zsolna mellett megépült Kia autógyár. A merésznek és magabiztosnak tűnő szöveg a HavariaPress értesülése szerint megütközést váltott ki autóipari szakmai körökben.
Tisztességtelennek tartja a reklámozásnak ezt a módját az egyik cseh napilap is, mert mint írja, a koreai cég ezzel egy íratlan, de a szlovák autópiacon mégis mindenki által betartott szabályt rúgott fel: mely úgy szól, hogy ne hasonlítsd magad össze a konkurenciával. A Mladá Fronta Dnes úgy tudja, hogy szakmai körökben nagy felhördülést okozott a látszólag ártatlan reklám.
Csehországban nem tilos az összehasonlító reklám, viszont a Skoda egyik szlovákiai illetékesét ez meglepte, állítja a cseh napilap. Az újság idéz egy reklámszakembert, aki szerint nagy merészség kell ahhoz, hogy valaki a Skoda ellenében futtassa magát, hiszen az szinte állam az államban.
A Kia már tett hasonlót, amikor saját modelljét a Ford Focushoz hasonlította, s meg is lesz az eredménye: a Ford jogászai már készítik elő a pert.