2007. február. 04. 17:57 HavariaPress Utolsó frissítés: 2007. február. 04. 17:43 Autó

Összehasonlító autóreklám sokkolja a szlovák piaci szereplőket

Egy autó, amelytől a Skodának félnie kell! - ezzel a reklámszlogennel indította be reklámkampányát a Zsolna mellett megépült Kia autógyár. A merésznek és magabiztosnak tűnő szöveg a HavariaPress értesülése szerint megütközést váltott ki autóipari szakmai körökben.

Tisztességtelennek tartja a reklámozásnak ezt a módját az egyik cseh napilap is, mert mint írja, a koreai cég ezzel egy íratlan, de a szlovák autópiacon mégis mindenki által betartott szabályt rúgott fel: mely úgy szól, hogy ne hasonlítsd magad össze a konkurenciával. A Mladá Fronta Dnes úgy tudja, hogy szakmai körökben nagy felhördülést okozott a látszólag ártatlan reklám.

Csehországban nem tilos az összehasonlító reklám, viszont a Skoda egyik szlovákiai illetékesét ez meglepte, állítja a cseh napilap. Az újság idéz egy reklámszakembert, aki szerint nagy merészség kell ahhoz, hogy valaki a Skoda ellenében futtassa magát, hiszen az szinte állam az államban.

A Kia már tett hasonlót, amikor saját modelljét a Ford Focushoz hasonlította, s meg is lesz az eredménye: a Ford jogászai már készítik elő a pert.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.