2007. január. 09. 15:27 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. január. 09. 15:30 Autó

Drámaian átalakítja a luxuskategóriát az új Cadillac

Az agresszív, elegáns, expresszív és kifinomult 2008-as modellévű Cadillac CTS a formaterve és technikája drámai változást hoz a márka életében: újraértelmezi a hagyományosan konzervatív luxusszedán kategória határait.

© Cadillac
A 2008-as CTS mind megjelenésében, mind belső kialakításában számos ponton szakít a konvenciókkal. A CTS formai kialakítása egyértelműen sugallja az autó lenyűgöző teljesítményét mindamellett, hogy elegánsabb lett és nagyobb luxust biztosít. A CTS szedán ízig-vérig luxusautó, de egy sportautó karizmájával megáldva. A közel öt centiméterrel megnövelt nyomtávból adódó szélesebb forma markáns megjelenést kölcsönöz az ötszemélyes szedánnak. A CTS megjelenésének további meghatározó elemei az áramvonalasabb kialakítás és a döntött síkok alkalmazása, valamint az eleganciát és kecsességet sugárzó felületek. A Cadillac legendás hagyományainak jegyében ezt a modellt is a vertikális karakterű első és hátsó lámpák, a Cadillac típusokra jellemző LED-es külső fényforrások, horizontális barázdák és osztott síkú motorháztető jellemzik, amelyeket krómozott fémfelületek tesznek még hangsúlyosabbá.

A CTS forradalmi megjelenéséhez alapvetően megújult belső kialakítás társul. A külsőhöz hasonlóan az autó belső tere is a luxust és a teljesítményt hangsúlyozza miközben az utastér elemei praktikusak és elegánsak. A felületkialakítás, technológia, anyaghasználat és szerkezeti kialakítások terén elért fejlődésnek köszönhetően a CTS utastere egyedülállóan ötvözi a kifinomult technikát, a precíz kézimunka szépségét és a luxus érzését.

Az öt centivel megnövelt nyomtáv az új, opcionális összkerék-meghajtás következménye. Ennek köszönhetően a modell szélesebb, stabilabb, az úthoz simuló karaktert kapott, amit tovább erősít a gumik és a sárvédő között minimálisra csökkentett távolság.

© Cadillac
A legtöbb szedán hátulja visszafogott kialakítású, ám a Cadillac tervezői ezt a részt is karakteresen oldották meg. A függőleges hátsó lámpa a Cadillac védjegye. A tetővonal és a hátsó lámpák kupé-karaktert kölcsönöznek az autónak. A csomagtartófedél az autó elejének szögletes, több síkból felépülő formavilágát idézi. A 2008-as CTS hosszúsága 4766 milliméter, szélessége 1841 milliméter, magassága pedig 1472 milliméter. A tengelytáv 2880 milliméter.

A 2008-as Cadillac CTS modellben a General Motors új 3,6 literes direkt befecskendezésű V6-os VVT motorját is megtaláljuk, mely 300 lóerős teljesítménnyel (223 kW) és 366 Nm nyomatékkal rendelkezik. A CTS rendelhető a korábbi 2,8 literes V6-os és a 3,6 literes V6-os motorokkal is. A 2008-as CTS modell elérhető lesz mind hátsókerék-, mind összkerék-meghajtásos változatban. A választható sebességváltók között csak hatfokozatú változatokat találunk: az Aisin hatfokozatú kéziváltót és a Hydra-Matic 6L50 hatfokozatú automataváltót, ami először rendelhető a CTS modellhez.

Bivalyerős motorok, jövőbe mutató technológia (Oldaltörés)

© Cadillac
A jelenlegi 3,6 literes VVT motor – amely 258 lóerős (192 kW) teljesítményt és 342 Nm nyomatékot biztosít – lesz az alapfelszereltséghez tartozó motor Észak-Amerikában; ez a változat elérhető lesz mind hátsókerék-, mind összkerék-meghajtásos kivitelben. A 2,8 literes VVT motor a CTS export piacokra készített modelljeiben csak hátsókerék-meghajtással lesz rendelhető. A tiszta alumínium 60 fokos DOHC, hengerenként négy szeleppel rendelkező motor 210 lóerő (156 kW) teljesítményt nyújt 6500-as fordulatszámnál, és 263 Nm nyomatékot ad le 3200-as fordulatszámnál.

Az új CTS a biztonságtól a szórakoztatásig számos hasznos, intuitív és fejlett technológiai elemet tartalmaz: iPod/MP3 kompatibilitás, adaptív fényszórórendszer, Easy Key rendszer intelligens távindítással, Bose 5.1 Cabin Surround audiorendszer, DVD-alapú navigáció teleszkópos érintőképernyővel.

Kézzel készített luxus az utastérben

A CTS külseje és fejlett technológiája korszerűséget sugall, a gépkocsi azonban a Cadillac gazdag, elegáns múltjából is megcsillant bizonyos elemeket. A CTS kézzel készített luxus beltere a Cadillac hagyományait átülteti a modern luxus sportszedánok világába.

Az új beltér a Cadillac új „cut-and-sew”, azaz kézi varrású módszerével készül, amely ötvözi a fejlett technológiát a mesterek kézügyességével. A műszerfal, a középkonzol, az ajtókárpit, és a hasonló részek bevonatát kézzel vágják és varrják. A francia öltés dekoratív kinézete mellett gyakorlatilag nem láthatók hézagok és kilógó szálak, így a beltér még minőségibb benyomást kelt.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.