2006. november. 14. 20:16 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. november. 14. 18:19 Autó

Kényelmesebb és fürgébb az új smart

Az új smart fortwo mindent tud, amit a jelenlegi modell – csak még jobban. Ez annyit jelent, hogy még kényelmesebb, fürgébb, biztonságosabb és környezetkímélőbb, mint elődje. Az új smart fortwo 2007 áprilisában mutatkozik be.

© daimlerchrysler
Módosított futóműve és valamivel nagyobb karosszériája még nagyobb fokú utazókényelmet, illetve aktív és passzív biztonságot nyújt. Új hajtástechnikájának köszönhetően nemcsak mozgékonyabb, hanem egyúttal élvezetesebben vezethető és takarékosabb is, mint a korábbi generáció. Ötletesen átrajzolt külseje friss, erőteljesebb megjelenést kölcsönöz neki. Ezzel együtt megtartotta összetéveszthetetlen karakterét: első pillantásra felismerhető a feltűnő tridion biztonsági celláról, ami egyike a smartok legfontosabb biztonsági felszereléseinek, valamint új műanyag karosszériaelemeiről, amelyek ráadásul rendkívül praktikusak is.

© daimlerchrysler
Az új smart fortwo továbbfejlesztett háromhengeres egyliteres motorja 45 kW/61 LE, 52 kW/71 LE vagy 62 kW/84 LE teljesítményt ad le. Az új smart fortwo cdi dízelváltozat 33 kW (45 LE) teljesítménye tíz százalékkal nagyobb, mint korábban. Minden motor ötsebességes automatizált Getrag-váltóhoz kapcsolódik, amelyet szintén továbbfejlesztették a konstruktőrök. A benzines változat végsebessége 145 km/h, amely 10 km/h-val nagyobb az előző modellénél. Benzines változatai a nagyobb teljesítményük ellenére is öt liternél kevesebbet fogyasztanak 100 kilométeren. Az 52 kW-os benzines változatból kifejlesztett indítógenerátoros smart fortwo, amely 2007 végétől kapható, akár további 13 százalékos megtakarítást ígér városi forgalomban. Használata különösen előnyös gyakori megállással és elindulással járó városi forgalomban: automatikusan kikapcsol a háromhengeres motor, amikor az autó megáll a közlekedési lámpánál, és újraindul, amint a sofőr rálép a gázpedálra.

Az új smart fortwo cdi még a benzineseknél is kevesebbet fogyaszt. Már az előző modell dízelmotorja is kategóriája legtakarékosabb hajtóműve volt, és az új smart fortwo is elérte a „háromliteres” státuszt (ami normál körülmények között kevesebb, mint 3,5 literes fogyasztást jelent), ráadásul mindössze 90 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

Közel húsz centit nőtt (Oldaltörés)



© daimlerchrysler
Az első generációhoz képest megnőttek a smart fortwo méretei. A 19,5 centiméteres hosszgyarapodás előnyösen hat a gyalogos- és a hátsó ütközésvédelemre, legfőképpen azonban az utazókényelemnek kedvez. A csomagtartó térfogata alaphelyzetben 220 liter – ez 70 literrel több, mint korábban –, a tetőig rakodva azonban akár 340 (további 80) litert is képes elnyelni. Az új smart fortwo is rendelkezik a már ismert kétrészes hátsó ajtóval. Az alsó rész kis rakfelületként használható, ami megkönnyíti a ki-, illetve bepakolást.

© daimlerchrysler
A smart fortwo cabrio vászonteteje újabb példa az autó által nyújtott fokozott kényelemre. Automatikus működésű, és bármilyen pozícióba be lehet állítani, azaz egyetlen gombnyomással teljesen lenyitható és visszacsukható a hátsó része is. Továbbra is pure, pulse és passion név alatt futnak a különböző felszereltségi szintek. Amíg a pure alapváltozat teteje műanyag, a pulse és a passion, különösen erős polikarbonátból készült átlátszó panorámatetőt kapott. 2007 őszén mutatkozik be a továbbfejlesztett Brabus változat.
Hirdetés