2006. október. 04. 11:18 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. október. 04. 11:25 Autó

Új erőre kapott a BMW X3

Magyarországon is kapható sportosságot és sokoldalúságot ötvöző új BMW X3. Új fejlesztésű erős motorjainak, megújult külsejének és igényes kialakítású belső terének köszönhetően most még vonzóbb, mint azelőtt.

© BMW
Az orrán, a farán és az oldalain eszközölt változtatások hatására lendületesebb külsőt öltött, utasterében kiváló minőségű anyagok, lágy formák és ízléses színek dominálnak. Új motorjainak teljesítménye az állandó összkerékhajtást és változó nyomatékelosztást biztosító BMW xDrive rendszer segítségével hatékonyan érvényesül országúton, városban és terepen egyaránt.

Csúcsváltozatát, a BMW X3 3.0 sd-t a világ legsportosabb karakterű dízelmotorjának második generációja hajtja. Jelenlegi kivitelében 210 kW/286 LE teljesítményt és 580 Nm maximális forgatónyomatékot ad le az új fejlesztésű háromliteres soros hathengeres VTT-rendszerű (Variable Twin Turbo) erőforrás. A dízelmotor 6,6 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órás sebességre a kéttonnás terepjárót, igény esetén pedig akár 240 kilométer/óra sebességgel repíti a sportos járművet, amely páratlan dinamizmusa ellenére is mindössze 8,7 liter gázolajat fogyaszt átlagban. A motorból távozó kipufogógázt részecskeszűrő és oxidációs katalizátor tisztítja.

© BMW
A 3,0 és 2,5 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotorok új generációját is megkapja az új BMW X3. A magnézium/alumínium anyagú forgattyúházzal, valamint Valvetronic és Bi-vanos rendszerrel készülő hajtóművek teljesítménye 200 kW/272 LE, illetve 160 kW/218 LE. Az integrált futóműszabályzó rendszer (ICM) számítógépes vezérlésének korszerűbb architektúrája lehetővé teszi, hogy az eddigieknél is hatékonyabban tudjon együttműködni az intelligens BMW xDrive összkerékhajtás, a menetstabilizációs rendszer (Dynamic Stability Control – DSC) és a motorvezérlés.

Menetstabilizáló több funkcióval (Oldaltörés)


© BMW
Az új BMW X3 stabilitását számos új funkcióval kiegészült rendszer felügyeli. Nemcsak a stabilitás és az útfogás javítására, hanem a fékrendszer hatékonyságának növelésére is kiterjed a hatásköre: a féknyomás fokozásával ellensúlyozza a felhevült fékek hatásfokának csökkenését. A nyomásérték korai, kis mértékű megemelésével javítja a fékek reakciókészségét minden olyan esetben, amikor azoknak hirtelen kell működésbe lépniük. Az ablaktörlő használatakor automatikusan aktiválódó fékkiszárító funkciónak köszönhetően esős időben is biztonságosan tud működni a fékrendszer, a dinamikus fékellenőrző funkció (Dynamic Brake Control - DBC) jóvoltából pedig azonnal felépül a maximális féknyomás gyors, intenzív fékezéskor. Az elindulási segédlet funkció azt hivatott megakadályozni, hogy hátra guruljon a gépkocsi emelkedőn való elinduláskor. A menetstabilizáló rendszer alá tartozik továbbá az ABS, a kipörgésgátló, a lejtmeneti segédlet (Hill Descent Control - HDC), valamint a vontatmányt stabilizáló és a kanyarban történő fékezést segítő funkció (Cornering Brake Control – CBC). Utóbbi elejét veszi, hogy a fékezés hatására megpördüljön a jármű.

© BMW
A szintén a stabilitás felügyelő hatáskörébe utalt dinamikus kipörgésgátló funkció (Dynamic Traction Control – DTC) még jobban engedi kibontakozni az új BMW X3 fokozottan menetaktív jellegét. DTC-üzemmódban kevésbé érzékenyen szabályoz a DSC, így például lehetővé teszi, hogy puha hóban enyhén kipörgő kerekkel induljon el a jármű. A DTC ráadásul támogatja a sportosan aktív vezetési stílust, mivel nagyobb sebességet és ezáltal finom, kontrolált farolást engedélyez kanyarban. A BMW-től megszokott módon a DTC-gomb hosszabb ideig történő nyomva tartásával átmenetileg akár teljesen ki is iktatható a menetstabilizásó. Ebben az esetben csak a keresztirányú differenciálzár marad meg a kipörgő kerekek lefékezése formájában.

Tágas és biztonságos

© BMW
Rendkívül erős hossz- és keresztmerevítőinek, valamint csavarozott kivitelű gyűrődő elemeinek köszönhetően programozottan veszi és emészti fel a jármű a becsapódási energiát frontális ütközéskor. Az oldalirányú ütközés következményeit az ajtókba beépített átlós merevítők enyhítik. Mivel horogszerűen kapcsolódnak a vázszerkezet oldalsó részéhez, arra is átadják az ütközési energia egy részét. E megoldás eredményeként nagy erejű ütközéskor is sértetlen marad az utascella. Az elülső és oldalsó légzsákok mellett fej-függönylégzsákok is részei az új BMW X3 alapfelszereltségének. Utóbbiak az A-oszlopok burkolatából és a mennyezetkárpitból robbannak ki veszély esetén, és mind az első, mind a hátsó utasokat óvják a sérülésektől.

Az új BMW X3 4569 milliméter hosszú, 1853 milliméter széles és 1674 milliméter magas. Alaphelyzetben 480 liter térfogatú csomagtartója 1560 literesre bővíthető az osztottan dönthető hátsó ülés elfektetésével.

Árlista

BMW X3 2.0i150 lóerő10,265 millió Ft
BMW X3 2.5i218 lóerő12,367 millió Ft
BMW X3 3.0si272 lóerő13,608 millió Ft
BMW X3 2.0d150 lóerő10,533 millió Ft
BMW X3 3.0d218 lóerő12,995 millió Ft
BMW X3 3,0sd286 lóerő14,514 millió Ft

Hirdetés