2006. július. 24. 14:32
MTI
Utolsó frissítés: 2006. július. 24. 14:57
Autó
Korrupciós botrány a német autóiparban
Több német autókonszern munkatársai ellen folytat vizsgálatot a frankfurti államügyészség. A gyanú szerint egy francia beszállító, a Faurecia, a cégeknél kenőpénzzel tett szert előnyre a megrendelések elosztásakor.
"A (francia) vállalatot az a gyanú terheli, hogy legkésőbb 1998 óta évente akár 600-800 ezer eurót kitevő csúszópénzt fizetett ki német autókonszernek beszerzéssel foglalkozó munkatársainak", a vizsgálatok húsz fős körre terjednek ki - közölte hétfőn a frankfurti ügyészség.
A vizsgálatok középpontjában a Volkswagen (VW) konszern beszerzési részlegének két vezető beosztású munkatársa és az Audi leányvállalat egy munkatársa áll. Egyedül ők - állítólag - több százezer euróhoz jutottak hozzá a kivételezésért, ezen kívül a franciák vakációs utak költségeit is állták.
A beszállító két, valamint a VW egy munkatársát vizsgálati fogságban tartják, az érintett cégek úgy nyilatkoztak, hogy maximálisan támogatják az ügyészségi nyomozást.
Német sajtóbeszámolók szerint a Faurecia 11 milliárd eurós forgalmával és 60 ezer foglalkoztatottjával az autóipar egyik legnagyobb beszállítója, a VW modelljeinek belső kiképzésénél tartott igényt a Faureciára.
A Volkswagennel kapcsolatban egy éve ismert egy másik korrupciós ügy is: az üzemi tanács egyes tagjai állítólag részt vehettek kéjutazásokon, a kenőpénz ebben az ügyben is szerepet játszik.
A Focus müncheni hírmagazin tudomása szerint hűtlen kezelés címén még ebben az évben vádat akarnak emelni Peter Hartz, a VW volt főszemélyzetise ellen, akinek a vezetésével dolgozták ki - s akiről el is nevezték - a több csomagból álló német munkaügyi reformot. Ebben a VW-ügyben 14 gyanúsított került az ügyészség látókörébe.
A vizsgálatok középpontjában a Volkswagen (VW) konszern beszerzési részlegének két vezető beosztású munkatársa és az Audi leányvállalat egy munkatársa áll. Egyedül ők - állítólag - több százezer euróhoz jutottak hozzá a kivételezésért, ezen kívül a franciák vakációs utak költségeit is állták.
A beszállító két, valamint a VW egy munkatársát vizsgálati fogságban tartják, az érintett cégek úgy nyilatkoztak, hogy maximálisan támogatják az ügyészségi nyomozást.
Német sajtóbeszámolók szerint a Faurecia 11 milliárd eurós forgalmával és 60 ezer foglalkoztatottjával az autóipar egyik legnagyobb beszállítója, a VW modelljeinek belső kiképzésénél tartott igényt a Faureciára.
A Volkswagennel kapcsolatban egy éve ismert egy másik korrupciós ügy is: az üzemi tanács egyes tagjai állítólag részt vehettek kéjutazásokon, a kenőpénz ebben az ügyben is szerepet játszik.
A Focus müncheni hírmagazin tudomása szerint hűtlen kezelés címén még ebben az évben vádat akarnak emelni Peter Hartz, a VW volt főszemélyzetise ellen, akinek a vezetésével dolgozták ki - s akiről el is nevezték - a több csomagból álló német munkaügyi reformot. Ebben a VW-ügyben 14 gyanúsított került az ügyészség látókörébe.
Gazdaság
MTI
2006. január. 05. 17:30
A kínai autópiacon már nem a Volkswagen vezet
Gazdaság
MTI
2005. október. 03. 15:22
A Volkswagen beszállhat a Protonba
Nemzetközi gazdaság
2005. szeptember. 21. 00:00
Volkswagen-csoport
Gazdaság
MTI
2005. szeptember. 25. 13:29
A Porsche beszállna a Volkswagenbe
Gazdaság
MTI
2005. július. 05. 19:19
Botrány a Volkswagennél
Nemzetközi gazdaság
2006. február. 22. 00:00