© BMW |
A három kisautó március 8-án indult el Johannesburgból, majd Afrika keleti része felé vette az irányt, és átszelte Botswanát, Zambiát, Tanzániát, Kenyát, Etiópiát, Szudánt és Egyiptomot. A tetőtől-talpig a Dél-Afrikai lobogó színeibe öltöztetett autókat minden lehetséges megpróbáltatásnak kitették Afrika változatos domborzatán, de a Minik legyőzték a megerőltető hegyi utakat, a hatalmas sivatagos területeket és a gazellák lakta füves síkságokat is.
© BMW |
A kontinenst átszelő kocsikon alig változtattak: az alváz magasságát mintegy 230 milliméterre megemelték, a lengéscsillapítókat kicserélték, acél abroncsokat és masszív gumikat szereltek az autókra, de a járgányok szerkezetileg ugyanolyanok voltak, mint a vásárlók számára kínáltak. A kalandos utazás során az egyik kitétel az volt, hogy mindegyik MINI Cooper S-nek mindvégig teljesen önellátónak kellett lennie. Emiatt eltávolították a hátsó üléseket és a belső burkolatot, hogy elegendő legyen a hely a felszerelés szállításához. Mindegyik autó két pótkereket, valamint a csapat ellátásához szükséges ételt és hálófelszerelést vitt magával.
A pilótákat Roger Pearce, a Motorsport Dél-Afrika elnöke, és a Dél-afrikai Történelmi Bajnokság háromszoros győztese irányította. A második Mini kapitánya az újságíró és rally pilóta Steve Mears volt, a harmadikat pedig Matthew Nash, Mini-szerelő és versenyautó-építő vezette.
Az autók és a sofőrök a Földközi-tengert komppal átszelve érkeztek Olaszországba, ahol a csapat megkezdte az utazás utolsó néhány szakaszát: Franciaország felé indultak, végül megérkeztek Angliába.