© daimlerchrysler |
Az SL 55 AMG korszerűsített 5,5 literes V8-as kompresszoros motorja esetében nagyobb fordulatszámú töltő és nagyobb méretű fojtószelep biztosít a korábbinál hatékonyabb levegőellátást. Ezeknek, valamint a fokozott teljesítményű motorvezérlő egységnek köszönhetően 500 lóerőről 517-re nőtt a teljesítmény. Egyúttal maximális forgatónyomatéka is gyarapodott, 700-ról 720 Nm-re. Az SL 55 AMG 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 kilométer/órára. A végsebességet elektronika korlátozza 250 kilométer/órára.
© daimlerchrysler |
Az SL 65 AMG-ben hat literes V12-es biturbó motor dolgozik 612 lóerő teljesítménnyel és 1000 Nm maximális forgatónyomatékkal – változatlanul ez a modell a világ legerősebb sorozatgyártású roadstere. 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 kilométer/órás sebességre, végsebességét szintén 250-nél korlátozták. Amellett, hogy kiválóan adagolhatók, egyúttal hatékonyabban lassítanak, és nagyon jól bírják a tartós igénybevételt az SL 55 AMG és az SL 65 AMG nagy teljesítményű sportfékei. Elöl mindkét változaton vegyes anyag-összetételű, nagy átmérőjű féktárcsákra és hatdugattyús fix alumínium féknyeregre épülő berendezések teljesítenek szolgálatot. Az SL 65 AMG-nek minden tárcsája 30 mm-rel nagyobb átmérőjű – mindezek mellett 40 százalékos reteszelésű lamellás differenciálzárral rendelkezik a V12-es motorral hajtott csúcsmodell.
Csomagtere is kategóriaelső (Oldaltörés)
© daimlerchrysler |
Kívülről az AMG Styling optikai csomag enyhén módosított elemeiről lehet felismerni a modellfrissített roadstereket: hegyesebb szögben törik meg, ezért még dinamikusabb hatást kelt az AMG-orrkötény, és krómszegély keretezi a bele ágyazott ködfényszórókat – az SL 65 AMG kötényén a kiegészítő olajhűtő hatékonyabb szellőzése érdekében oldalsó légbeömlő nyílások is találhatók. Krómbetétekkel díszített hűtőrács, az AMG-re jellemző színvilágú új hátsó lámpák, újfajta négyküllős, fényes kivitelű 18 hüvelykes felnik (SL 55 AMG) és két-két krómozott kipufogócsőben végződő sportkipufogó rendszer (SL 65 AMG) jelzi a változást.
© daimlerchrysler |
Az exkluzív és sportos belső mellett – amiből nem hiányozhat a bőr, az aulumínium és a high-tech műszerezettség – az alapfelszereltség része a kivehető csomagtakaró elem, eltávolításával további 22 literrel bővül az eredetileg rendelkezésre álló 339 literes rakodótérfogat. Az SL új generációja a Genfi Autószalonon mutatkozik be
a nyilvánosságnak.