Ezüst nyíl - Elektronikával megzabolázott nyers erő |
A számok magukért beszélnek: a 612 lóerős teljesítmény (4750 fordulaton) és az 1000 Nm (2000-es fordulaton) nyomaték 4,4 másodperc alatt katapultálják a hatalmas Mercedest nulláról százas tempóra. Ez az érték nem haladja meg az előd gyorsulását, ne feledjük azonban, hogy az új S65AMG felszedett néhány kilót. A hajtásláncot egy az egyben átvették az előző generációból, ám a fékeken tökéletesítettek. Elöl kettős, úszó ágyazású féknyergeket alkalmaztak, 390 milliméter átmérőjű kerámia féktárcsákat harapnak a fékbetétek, a hátsó tárcsák 360 milliméteresek. Ahogy a futómű, úgy a váltó sem változott, az ötsebességes Speedshift automata kézi üzemmódban a kormányról is vezérelhető.
Bőr, valódi fa, alumínium, high tech – Nemes kényelem |
A beltérben a bőr, fa és alumínium borítás mellett újdonság a kormányváltó kapcsolója, a sportülés, valamint a fedélzeti komputer racetimer funkciója, amit külön pályahasználathoz fejlesztettek ki. Megjeleníthető rajta a legjobb és az átlagos köridő, a legnagyobb és az átlagos sebesség. A németek nem változtattak a bevett szokáson, a sebességet 250 kilométer/órában korlátozzák, de kérésre és felárért kikapcsolják az elektronikát, akkor a száguldás 303 km/h-áig tart. A Mercedes házi tuningcége kis túlzással 360 km/h-ig skálázta a kilométerórát.
Az autót a hagyományos modellektől új első és hátsó lökhárítók, új légbeömlők, ötküllős 19 hüvelykes felnik (elöl 255/40, hátul 275/40-es papucsokkal) különböztetik meg. Az S65-tel együtt fejlesztik az új S63 AMG-változatot is, amely „csupán” 510 lovas, nyolchengeres. A 6,3 literes motor korábban a ML63 AMG terepjáróban mutatkozott be. A kisebb fenevad csak az év végén érkezik a nyugati szalonokba.