2005. december. 13. 14:18 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. június. 05. 16:28 Autó

Terepen is kényeztet az új Mercedes

A Mercedes-Benz a GL-osztállyal bővíti a sportos szabadidő-járművek kínálatát. A hétüléses prémium terepjáró menetdinamikájával, kimagasló helykínálatával nem csak szilárd úton, hanem terepen is a luxus limuzinok minden komfortjával kényezteti utasait.

Az új Mercedes-Benz GL-osztály 2006 januárjában a detroiti autókiállításon ünnepli világpremierjét. Tavasszal először az észak-amerikai vevők ismerkedhetnek meg az új modellel, itthon leghamarabb jövő ősszel találkozhatunk a luxusterepjáróval.

Luxus és erő
A piaci szegmensen belül osztályelső babérokra törő ötméteres terepjáró egyedi formája erőt és különlegességet sugároz. A jármű belső tere igényes, értékes anyagokkal és a Mercedes-minőségre jellemző kellemes, jó érzést kölcsönző atmoszférával fogadja akár hét utasát is. Az utasok még a harmadik üléssorban is elférnek. Ha a járműben kevesebb ülőhelyre van szükség, a hátsó üléseket egyesével vagy együtt gombnyomásra, elektromosan lehet lehajtani, amivel egyenletes felületű rakodótér nyerhető. Ötüléses változatban a csomagtér 1240 literes, ami a legjobb érték a kategóriában. A Mercedes GL csomagtere egészen 2300 literig bővíthető, ekkor a raktér hossza 2,1 méter. A remekül variálható GL 320 CDI-ben széria automata klíma mind a hét ülésen kellemes, kiegyenlített hőmérsékletet biztosít akár sarki hideg, akár trópusi hőség esetén is.

A GL-osztály az önhordó karosszéria minden előnyét kihasználva kimagasló passzív biztonságot tudhat magáénak. Az utasok épségére adaptív, kétfokozatú vezető- és első utasoldali légzsák, oldallégzsákok, ablaklégzsákok, ütközéskor elmozduló fejtámaszok, hárompontos biztonsági övek vigyáznak.

Második oldal (Oldaltörés)


Kényelem és elegancia
Külön kívánságra kapható, a SUV-kategóriában világújdonság intelligens utasvédelmi rendszerrel a Mercedes-Benz tovább emeli az amúgy is magas védelmi színvonalat. A rendszer kulcsa a passzív és aktív biztonsági rendszerek összekapcsolása. Az új GL-osztály a gyalogosokra is rendkívüli figyelmet fordít. A jármű orrát úgy alakították ki, hogy minél kevesebb kárt okozzon egy esetlegesen bekövetkező gyalogos-, illetve biciklisgázolásnál.

Amerikából jöttem

A GL-osztályt 1997-től az első Európán kívüli Mercedes-gyárban kezdték gyártani Ala-bamában. 2001 óta 1 milliárd dollárt fektetett be az üzembe a DaimlerChrysler. Májusi bőví-tése óta a tuscaloosai gyár éves kapacitása típusonként 160 ezer darab. Az M- és R-osztály mellett mostantól harmadikként az új GL-osztályt is itt gyártják majd.

A Mercedes modern motorválasztékot kínál a GL-osztályhoz: a 224 lovas 320 CDI hathengerese mellett a 420 CDI-ben bemutatkozik a 306 lovas V8-as motor 700 Nm maximális nyomatékot leadó felújított kiadása is. Mindkét motor megfelel az EU-4 által előírt normáknak, valamint karbantartásmentes dízelrészecske-szűrővel rendelkeznek. A megújult S-osztályban bevezetett 5,5 literes 388 lovas benzines újdonságot (GL 500) a visszafogottabb, 340 lovas 4,6 literes, az EU-4-es környezetvédelmi normákat szintén teljesítő V8-as egészíti ki (GL 450). A GL minden motorváltozata hétfokozatú automataváltós.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.